شناسهٔ خبر: 21566639 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هک سیستم انتخاباتی آمریکا تایید شد

71591

وزارت امنیت داخلی ایالات متحده آمریکا، حمله هکرهای روسی به سیستم رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته را در ۲۱ ایالت این کشور تایید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، پس از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا که در نهایت دونالد ترامپ برنده آن شد، گمانه زنی‌ها و شک و شبهه‌هایی درباره حمله هکرهای روسی به سیستم رای گیری انتخابات در این کشور ایجاد شد. این هکرهای روسی که گفته می‌شود دولت روسیه از آنها حمایت می کرده است، به ایجاد اختلال در روند رای گیری انتخابات سال گذشته اقدام کرده بودند.

به گفته مقامات امنیتی این کشور، این بدان معنا نیست که نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تغییر کرده و یا دستکاری شده است. ضمنا اطلاعات ارائه ‌شده هرگونه سرقت اطلاعات یا نصب بدافزار از سوی هکرها را روی سیستم‌های انتخاباتی رد می‌کند.

جانت مانفرا، معاون وزیر امور خارجه‌ آمریکا در حوزه‌ امنیت سایبری و ارتباطات، طی جلسه‌ ای با اعضای کمیته‌ جاسوسی سنای آمریکا اعلام کرد شبکه‌ سیستم انتخابات سال گذشته آمریکا در ۲۱ ایالت توسط هکرهای روسی مورد حمایت دولت این کشور، مورد حمله قرار گرفته بوده است.

وزارت امنیت داخلی کشور آمریکا این حمله را تایید کرده اما از ذکر نام دقیق ایالت های مورد نظر طفره رفته است. این در حالیست که پیش‌تر هم روسیه تمامی این اتهامات مداخله جویانه و جاسوسی را رد کرده بود.  

البته تماس‌های برقرار شده با شماری از مقامات اجرایی در زمینه‌ انتخابات، نام ایالت‌هایی را که مورد حمله قرار گرفته‌اند، مشخص کرده است. ایالت های آلاباما، کلورادو، فلوریدا، مینسوتا، تگزاس و واشنگتن از جمله ایالاتی بودند که اعلام کرده بودند مورد هجوم و حملات سایبری هکرهای روسی قرار گرفته بودند که البته به گفته آنها، این حملات موفقیت آمیز نبوده است. ایالت های آریزونا و ایلینوی هم تایید کرده بودند که سال گذشته، هدف این هکرها واقع شده بودند.

گزارش‌ها و پیگیری‌هایی که نزدیک به یک سال به طول انجامید، گمانه زنی‌ها درباره حملات هکرهای روسی در روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تایید کرد و موجب شد مقامات مسئول برای ارتقای سیستم امنیتی انتخابات در سال‌های آینده بیشتر آماده شوند.

انتهای پیام

نظر شما