شناسهٔ خبر: 21566552 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تاکید کرد:

لزوم انجام رخدادهای فرهنگی فارغ از علقه‌های شخصی و فردی

نصر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، گفت: رخدادهای فرهنگی، هنری و سینمایی باید فارغ از علقه‌های شخصی و فردی انجام پذیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر نصر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در جلسه با اعضای هیئت مدیره، هیئت امناء و مدیر عامل انجمن سینماگران استان بر انجام فعالیت‌های هنری و سینمایی و به خصوص جشنواره فیلم تبریز براساس خرد جمعی تاکید کرد.

"محمد محمدپور" با ابراز رضایت از برگزاری نخستین جشنواره فیلم تبریز و ارزیابی مثبت آن اظهار داشت: فضا و بستر برای برگزاری  جشنواره فیلم تبریز مهیا شده است و ما مصرانه پیگیر هستیم که این جشنواره در ایران و جهان با برند تبریز اجرا شده و به همگان شناسانده شود.

وی با اعلام اینکه تبریز مستعد برگزاری هر گونه اتفاق هنری است و ظرفیت انجام فعالیت‌های هنری را بصورت بالقوه دارد، تصریح کرد: این ظرفیت و پتانسیل به لحاظ امکانات و منابع استانی می‌باشد و عنوان جشنواره باید همیشه با نام "جشنواره فیلم تبریز " به همه معرفی شده و مانایی خود را حفظ کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این نشست گفت: دبیرخانه جشنواره فیلم تبریز در دور اول راه‌اندازی شده و ساختار کلی ستاد و دبیرخانه جشنواره  شکل گرفته و آماده است و فقط ممکن است که مدیریت‌ها و اشخاص دچار تغییر شوند و این امر در بدنه کلی دبیرخانه و ساختار آن تاثیرگذار نیست.

محمدپور در این نشست همه اعضای انجمن سینماگران را به دوری جستن از فردگرایی فراخواند و گفت: رخدادهای فرهنگی، هنری و سینمایی باید فارغ از علقه‌های شخصی و فردی انجام پذیرد و از هر اقدام و رفتاری که باعث تنزل این اتفاق هنری می‌شود باید ممانعت کرد.

وی خواستار این شد که همه کارها و فعالیت‌های هنری و سینمایی بر پایه خرد جمعی انجام شود تا فعالیت‌ها و برنامه‌ها به درستی و عاری از هرگونه خطا اتفاق بیفتد.

 مدیر کل ارشاد اسلامی با اعلام اینکه جشنواره فیلم تبریز مختص به ارگان یا شخص خاصی نیست، تصریح کرد: این جشنواره باید رویکرد جهانی داشته باشد تا بتوانیم حامیان مالی برای انجام این رویداد هنری جذب کنیم  و این جشنواره بتواند آورده مالی داشته باشد تا بتواند در اقتصاد کشور و استان هم سهمی تعیین کننده به جا بگذارد و در بالا رفتن مصرف فرهنگی نقش تعیین کننده داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه انجمن‌ها باید توانایی هویت بخشیدن به خود را داشته باشند، گفت: دایره عمل انجمن سینماگران نباید محدود به دارندگان کارت عضویت ار این انجمن باشند بلکه  انجمن باید به کشف استعدادها در دورترین نقطه استان هم مبادرت ورزیده و بتواند برای خود افق و چشم‌انداز ترسیم کند و متکی به روند راهبردی باشد.

محمدپور گفت: انجمن سینماگران استان می‌تواند از محل پروژه‌ها، فعالیت‌ها و برنامه‌های هنری و پژوهش‌ها  عایداتی برای خود داشته باشد و برای مدیریت مجموعه خود استفاده کند.

انتهای پیام/

نظر شما