شناسهٔ خبر: 21566455 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تقابل دایی و قلعه‌نویی و امید استقلالِ بدون سرمربی

منبع: فارس

هفته هشتم لیگ برتر روز سه‌شنبه آغاز می‌شود و استقلال قعرنشین در این روز در رشت به مصاف سپیدرود خواهد رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، دیدارهای هفته هشتم لیگ برتر روز سه شنبه آغاز می شود. در بازی‌های این هفته پرسپولیس به دلیل حضور در لیگ قهرمانان آسیا مقابل نفت آبادان بازی نخواهد کرد و این بازی در زمانی دیگر برگزار می‌شود. 

نگاهی به این بازی ها می اندازیم:

سپیدرود رشت- استقلال تهران؛ عبور آبی پوشان از بحران  بدون سرمربی ؟!

بدترین استقلال تاریخ روز سه شنبه در رشت باید به مصاف تیم سپیدرود برود. استقلال آخرین تیم جدول لیگ است که تمامی رکوردهای منفی را در این فصل به نام خود ثبت کرده، از 2 گل زده تا یک برد در هفت مسابقه! علیرضا منصوریان بعد از ثبت چنین فاجعه ای از سرمربیگری در استقلال استعفا کرد. اکنون استقلال بدون سرمربی باید به مصاف تیمی برود که در هفته های اخیر خوب نتیجه گرفته است. مک درموت تنها مربی است که آبی پوشان را در روزهای اخیر تمرین داده اما او در بازی با ذوب آهن اخراج شد و اجازه نشستن روی نیمکت استقلال را ندارد و باید از روی سکوها نظاره گر بازی آبی پوشان مقابل سرخپوشان رشتی باشد.روزبه‌چشمی هم به دلیل سه اخطاره شدن محروم است.

سپیدرود در 4 هفته اخیر در لیگ برتر شکست نخورده اما استقلال در این 4 هفته سه باخت و یک مساوی داشته است. باید دید آبی پوشان قعرنشین می توانند در بازی با سپیدرود به دومین برد فصل خود برسند و از ته جدول جدا شوند یا همچنان در کانون بحران باقی می مانند. در روزهای گذشته نام های بزرگی از فاتح تریم ترکیه ای تا کریستوف دام آلمانی مطرح شده اما هنوز استقلال سرمربی ندارد. با این حال آبی پوشان اگر در این بازی پیروز شوند شانس صعود 8 پله ای در جدول را دارند و می توانند خود را به میانه جدول برسانند. 

فولاد- استقلال خوزستان؛ دربی جنوب با حضور رفقای قدیمی

دربی خوزستان در اهواز هم می تواند دیدنی و جذاب شود جایی که دوستان قدیمی اکنون رقیب شده اند. فولاد با سرمربیگری پورموسوی در جمع تیم های بالانشین است و اگر در این دربی پیروز شود همچنان در کورس باقی خواهد ماند استقلال خوزستان با عبدالله ویسی اما در رده پانزدهم جدول است و برای فرار از ته جدول تلاش می کند. باید دید در این بازی ویسی فوت کوزه گری را پیش خودش نگه داشته یا پورموسوی استاد سابقش را شکست می دهد.

نفت تهران - سپاهان اصفهان؛ عصیانگری کریمی!

سپاهان بعد از اینکه موفق شد پرسپولیس را متوقف کند شرایط روحی و روانی‌ بهتری پیدا کرد هرچند هنوز این تیم در رده دوازدهم جدول لیگ قرار دارد و با سپاهان رویایی مورد نظر هوادارانش خیلی فاصله دارد. نفت تهران هم که هنوز سامان نگرفته و مالکیتش مشکل دارد. علی کریمی همین دیروز بازهم نسبت به شرایط باشگاه گلایه‌هایی را مطرح کرد البته این تیم در زمینه فنی هم وضعیت مناسبی ندارد و  فقط یک برد در هفته اول کسب کرده است. بعید است نفت در این بازی هم حرفی برای گفتن داشته باشد و به نظر می‌رسد کریمی روزهای سخت فوتبال در عرصه مربیگری را تجربه می‌کند.

ذوب آهن- سایپا؛ تقابل مربیان سابق تیم ملی

امیر قلعه‌نویی از استقلال یک امتیاز گرفت و باعث کنار رفتن علیرضا منصوریان از سرمربیگری استقلال شد. قلعه‌نویی بعد از آن بازی خیلی از حرف‌هایی که در دلش مانده بود را به زبان آورد. این مربی کهنه‌کار اکنون باید خود را برای تقابل با علی دایی آماده کند. هر دو مربی زمانی سرمربیگری تیم ملی ایران را برعهده داشته‌اند و هردو نیز اکنون انتقادهای زیادی به شرایط کنونی فوتبال دارند. سایپا هفته گذشته در ثانیه‌های پایانی بازی برده را با مساوی عوض کرد تا علی دایی عصبانی و برافروخته شودو علیه داوران موضع گیری کند. امیر قلعه‌نویی هم نسبت به داوری‌ها گلایه دارد. باید دید در این بازی کدام تیم برنده می‌شود. تقابل دو مربی سابق تیم ملی این بازی را جذاب‌تر می‌کند. سایپا ششم جدول است و یک امتیاز از ذوب آهن رده هفتمی بیشتر دارد. 

برنامه هفته هشتم لیگ برتر:

سه شنبه 4 مهر 96‏
سپیدرود رشت - استقلال تهران- ورزشگاه سردار جنگل رشت- ساعت 16:15‏
ذوب آهن اصفهان – سایپا تهران- ورزشگاه فولادشهر اصفهان- ساعت 18:30‏

فولاد خوزستان - استقلال خوزستان- ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت 17:30‏
نفت تهران – فولاد مبارکه سپاهان- ورزشگاه تختی تهران- ساعت 17:45‏

پنجشنبه ۶ مهر ۹۶
سیاه جامگان مشهد – پیکان تهران- ورزشگاه متعاقبأ اعلام می شود- ساعت 18:00‏
گسترش فولاد تبریز – تراکتورسازی تبریز- ورزشگاه بنیان دیزل تبریز- ساعت 16‏
پارس جنوبی جم – پدیده خراسان- ورزشگاه تختی جم بوشهر- ساعت 18:30

نظر شما