شناسهٔ خبر: 21566056 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

پیشنهادات خوشمزه برای زنگ تفریح فرزندتان

اگر می‌خواهید یک خوراکی وسوسه‌انگیز برای صبح درنظر بگیرید، می‌توانید نخستین گزینه را شکلات صبحانه قرار دهید؛ اما نه هر شکلات صبحانه‌ای. آستین‌ها را بالا بزنید و وارد آشپزخانه شوید.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، امروز نخستین روز سال تحصیلی است و این یعنی شما به عنوان یک مادر می‌توانید با خیال راحت، یک نفس عمیق بکشید، چون احتمالا در شهریورماه حسابی سرتان شلوغ بوده. آماده‌کردن وسایل مورد نیاز مدرسه و خریدهای بچه‌ها تمام‌شده و حالا خود بچه‌ها هستند که باید نقش‌شان را در سال تحصیلی جدید خوب بازی کنند. اما یک مورد اجازه نمی‌دهد که شما همچنان با خیال آسوده استراحت‌تان را ادامه دهید؛ آن هم برنامه غذایی‌ای است که باید برای روزهای بعد بچینید. شاید اگر تنوع و طعم خوراکی‌های سالم درون منزل شما کمی به تنوع خوراکی‌های بیرون نزدیک شود، فرزند شما راحت‌تر با آنچه به‌عنوان تغذیه زنگ تفریح، درون کیفش می‌گذارید، کنار بیاید. فهرستی از مواد مغذی‌ای که اطرافتان می‌شناسید تهیه کنید و بسته به نوع مزاج فرزندان تان از آن‌ها در برنامه غذایی‌تان استفاده کنید. سعی کنید تمام خلاقیت‌تان را به‌کار بگیرید تا با همان مواد غذایی همیشگی، مزه‌های جدیدی خلق کنید.


شکلات صبحانه درست کنید
اگر می‌خواهید یک خوراکی وسوسه‌انگیز برای صبح درنظر بگیرید، می‌توانید نخستین گزینه را شکلات صبحانه قرار دهید؛ اما نه هر شکلات صبحانه‌ای. آستین‌ها را بالا بزنید و وارد آشپزخانه شوید.

این نسبت‌ها را از این مواد به یاد بسپارید:
ارده: ۶ قاشق؛
عسل: ۲ قاشق؛
پودر فندق: یک قاشق؛
پودر کاکائو و وانیل از هر کدام به مقداری که حدس می‌زنید با مذاق کودکان‌تان سازگار است.
همه این مواد را داخل یک ظرف چینی دردار بریزید و به آرامی مواد را با هم مخلوط کنید. برای جلوگیری از گلوله‌گلوله‌شدن کاکائو، آن را به وسیله یک الک کوچک روی سایر مواد بریزید. بهتر است که همه مقدار اولیه کاکائو را یکباره الک نکنید. در ۲ یا ۳ دفعه این کار را انجام دهید تا در هر مرحله مواد به‌خوبی با هم مخلوط شوند. اگر در کنار عسل به‌دنبال جایگزین‌های دیگری برای طعم شیرین شکلات‌تان هستید، می‌توانید به شیره انگور یا شیره توت و یا حتی شیره خرما فکر کنید. امتحان هر کدام از این شیره‌ها وقت زیادی از شما نمی‌گیرد. تلاش کنید!

ماجرای زنگ تفریح و بوفه مدرسه
تقریبا قابل تشخیص است که چرا در زنگ تفریح، کودکان به سمت بوفه‌های مدارس می‌دوند. یکی از دلیل‌های این کار بچه‌ها، چیپس‌ها، کیک‌ها و کلوچه‌های رنگارنگ و وسوسه‌انگیز است، نه گرسنگی! شاید رقابت تنگاتنگی به‌نظر برسد، اما شما هم نباید میدان را خالی کنید. عزم‌تان را جزم کنید تا همچنان فرزندانتان را در زمین خوراکی‌های سالم نگه دارید. چیپس‌های میوه بهترین پیشنهاد هستند. حتی می‌توانید به کمک خود بچه‌ها آن‌ها را آماده کنید. تهیه ساده‌ترین چیپس میوه، درست‌کردن چیپس سیب است. سیب‌ها را به‌صورت حلقه‌های نازک ببرید و در یک ظرف آب و یخ وکمی آبلیمو بگذارید به‌مدت ۱۰ دقیقه بماند؛ حالا آب را خالی کنید و سیب‌ها را روی کاغذ روغنی یا ورقه‌های مخصوص فر که از سیلیکون درست شده است و احتیاج به چرب‌کردن ندارد و نچسب است، بچینید و درون فر که از قبل با ۲۰۰ درجه فارنهایت گرم کرده‌اید به‌مدت یک‌ساعت و نیم اجازه دهید بماند. بعد، از فر درآورده و اجازه دهید سرد شود تا برای بسته‌بندی‌های مدرسه آماده شود.

زود، تند، سریع، کیک خانگی!
اگر بچه‌هایی عاشق کیک خانگی داغ دارید، بهتر است به فکر تهیه شیرینی‌هایی بروید که زود آماده می‌شوند. پنکیک یکی از بهترین گزینه‌هاست. مخلوط آرد، تخم‌مرغ، شیر و مقدار کمی شکر هنگام سرخ‌شدن در تابه، عطر خوشایندی دارد که اشتهای هر کسی را باز می‌کند. بهتر است که برای چاشنی روی پنکیک‌ها به سراغ عسل، شیره انگور یا میوه‌های فصل بروید تا بچه‌ها این صبحانه مقوی را با لذت بیشتری بخورند. می‌توانید همین پنکیک‌های کوچک را مثل ساندویچ بپیچید و درون کیسه‌های کاغذی بگذارید تا بخار نکنند و خمیر نشوند. حالا می‌توانید آن‌ها را درون کیف‌های بچه‌ها بگذارید. اگر به‌دنبال یک پنکیک متفاوت هستید می‌توانید ابتکار به خرج دهید و نوع شکم پر آن را تهیه کنید. کافی است از شب‌قبل، چند سیب قرمز را پوست کنده و بگذارید آرام آرام نیم‌پز شوند. قبل از آماده‌شدن سفره صبحانه، سیب‌های پخته را در ظرف بریزید و با یک قاشق خامه، ۲ عدد گردو، عسل و کمی پودر دارچین مخلوط کنید، روی یکی از پنکیک‌های داغ بریزید و دو طرف آن را به کمک چنگال به هم فشرده کنید تا مواد میانی آن بیرون نریزند.

یک پیشنهاد بی‌نظیر
برنجک و گندمک بخشی از خاطره کودکی ما هستند که می‌توانید آن‌ها را به‌عنوان یک میان‌وعده خوشمزه به بچه‌ها معرفی کنید. برنجک خانگی، برای بچه‌هایی که در سن رشد قرار دارند کاملا مناسب است. برای پخت آن کافی است چند پیمانه برنج را به‌مدت چند ساعت خیس کنید. بعد روی یک پارچه تمیز خشک کنید، حالا درون یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را کمی روی شعله حرارت بدهید تا پف کند. دانه‌های برنجک به همراه سایر مغزیجات می‌تواند ترکیب خوشمزه و مفیدی باشد. گندمک گزینه روی میز بعدی است که درست‌کردن آن زحمت خاصی ندارد. کافی است مقداری گندم را بپزید و درون یک صافی بریزید تا خشک شود، حالا در یک تابه روغن کنجد یا ذرت بریزید و گندم‌های پخته‌شده را تفت دهید. برای طعم دادن به آن‌ها می‌توانید کمی عسل یا شکر هم اضافه کنید.
منبع: همشهری آنلاین

نظر شما