شناسهٔ خبر: 21566045 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی:

هیچ طرحی برای انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه وجود ندارد

R41361/P1361/S6,48/CT1

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: هیچ طرحی برای انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه وجود ندارد و خبرهای مربوط به آن با اهداف خاصی در رسانه‌ها انتشار می‌یابد.

صاحب‌خبر -

فرهاد سرخوش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به کذب بودن اخبار منتشر شده مبنی بر انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه اظهار داشت: برنامه انتقال آب مربوط به دشت شبستر است و با هدف توسعه و ترویج کشاورزی در آن منطقه و تأمین آب شرب سالم و مورد نیاز بهداشت و صنعت کلان‌شهر تبریز به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز جمعیتی و صنعتی کشور و سایر شهرها و روستاهای واقع در مسیر خط انتقال در شهرستان‌های تبریز، شبستر، مرند و جلفا انجام می‌گیرد.

وی گفت: انتقال آب از ارس به دشت شبستر و در اثنای آن به دریاچه ارومیه توسط مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی مطرح شده و هدف از آن مجاب کردن دفتر مرکزی ستاد احیای دریاچه ارومیه به تخصیص اعتبار برای این طرح است.

سرخوش با تاکید بر اینکه قرار نیست هیچ آبی در خلال اجرای این طرح به دریاچه ارومیه انتقال یابد عنوان کرد: سهم دریاچه ارومیه از آب منتقل شده در طرح انتقال آب از ارس مجموعا 100 میلیون متر مکعب در سال آن‌هم از پساب بازیافتی صنایع درگیر در طرح است و با توجه به ناچیز بودن این مقدار هیچ صرفه اقتصادی برای اجرای طرح توسط ستاد احیای دریاچه ارومیه مترتب نیست.

صبح امروز مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از تصویب استفاده از تسهیلات مالی خارجی برای اجرای طرح انتقال آب ارس به دشت شبستر و دریاچه ارومیه طی روزهای اخیر در شورای اقتصاد خبر داده بود.

انتهای پیام/

نظر شما