شناسهٔ خبر: 21565587 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

روزنه

صاحب‌خبر -

تیم اسنوکر ایران قهرمان شد
تیم ملی اسنوکر ایران در رقابت‌های قهرمانی داخل سالن آسیا 2017 ترکمنستان با غلبه بر تیم قطر در دیدار پایانی به مدال طلا رسید. به گزارش ایرنا، ملی‌پوشان اسنوکر ایران در بخش تیمی پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن آسیا و اقیانوسیه که از ٢٦شهریور آغاز شده است، در مصاف با حریف قطری به برتری 3 بر صفر رسیدند تا جایگاه نخست این رشته را از آنِ خود کرده و آمار مدال‌های طلای ایران در این رقابت‌ها را به عدد 20 برسانند. ملی‌پوشان اسنوکر ایران برای رسیدن به مدال طلای این رقابت‌ها و قبل از دیدار فینال حریفانی از کره‌جنوبی، هند، افغانستان را از پیش‌رو برداشتند. حسین وفایی، سهیل واحدی و امیر سرخوش تیم اسنوکر ایران را با سرمربیگری کامران شهلا تشکیل می‌دادند.

باران‌چشمه: 
شرایط مناسب‌تری برای سربازان قهرمان ایجاد می‌شود

سردار مهرعلی باران‌چشمه در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان به اجرائی‌شدن قانون سرباز قهرمان تأکید و اظهار كرد: با توجه به تصویب قانون سرباز قهرمان از سوی مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، دستورالعمل اجرائی‌شدن آن از سوی وزارت ورزش و جوانان، وزارت دفاع و تربیت بدنی نیروهای مسلح تهیه شد. نکاتی درباره اجرای قانون سرباز قهرمان در سامانه موجود است که نیاز به بازنگری دارد که امیدوارم پس از این بازنگری شرایط مناسب‌تری برای سربازان قهرمان ایجاد شود. رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح با اشاره به این قانون که شامل حال قهرمانان المپیکی دارای مدال طلا، نقره و برنز، قهرمانان اول و دوم مسابقات جهانی و نفرات اول مسابقات آسیایی می‌شود، گفت: کماکان ورزشکارانی که عضو تیم‌های ملی هستند، پس از گذراندن دوره آموزشی مقدماتی در اختیار فدراسیون‌ها قرار می‌گیرند. نکته دیگر این که برخی ورزشکاران هم در سطح ملی نیستند و در لیگ‌های برتر کشور فعالیت دارند، با ایجاد پایگاه‌های قهرمانی در سطح نیروهای مسلح تلاش کرده‌ایم در این باشگاه‌ها و پایگاه‌های قهرمانی به‌کارگیری شوند تا بتوانند فعالیت حرفه‌ای خود را ادامه دهند.

پهلوان عباس زندی در آی‌سی‌یو
پهلوان عباس زندی، دارنده مدال طلای قهرمانی جهان در سال ۱۹۵۴، طلای بازی‌های آسیایی در سال ۱۹۵۸ و سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی آزاد ایران در  المپیک‌های ۱۹۶۴ توکیو و ۱۹۶۸ مکزیکوسیتی در بخش مراقبت‌های ویژه‌ (ICU) بیمارستان جم بستری شده است. به گزارش ایسنا به گفته پزشکان الکترولیت خون پهلوان زندی نامنظم شده است. زندی که چهار دوره پهلوان کشور و دارای بازوبند پهلوانی بوده، متولد ۱۳ خرداد سال ۱۳۰۹ است. او با ۱۹ سال سن در سال ۱۳۲۸ برای نخستین بار عنوان پهلوانی ایران و عنوان جوان‌ترین پهلوان ایران را به دست آورد.

نظر شما