شناسهٔ خبر: 21565554 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس جبهه ترکمن‌های عراق :

ترکمن‌ها همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق را تحریم کرده اند

خبرگزاری میزان- ارشد صالحی رئیس جبهه ترکمن‌های عراق و نماینده مردم کرکوک در مجلس این کشور گفت: کسی به درخواست ما مبنی بر برگزار نکردن همه پرسی اقلیم کردستان عراق در مناطق ترکمن‌ نشین گوش نداده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان،رئیس جبهه ترکمن‌های عراق اعلام کرد که ترکمن‌های کرکوک همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق را تحریم کرده اند و نتایج آن را به رسمیت نخواهند شناخت.

خبرگزاری آناتولی یکشنبه شب به نقل از ارشد صالحی رئیس جبهه ترکمن‌های عراق و نماینده مردم کرکوک در مجلس این کشور گفت: کسی به درخواست ما مبنی بر برگزار نکردن همه پرسی اقلیم کردستان عراق در مناطق ترکمن‌ نشین گوش نداده است.


به گزارش این رسانه، وی طی نشست خبری در رابطه با همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق بیان کرد: نتایج این همه‌پرسی را که مغایر با قانون اساسی عراق است و بسیاری از طرف‌ها با برگزاری آن مخالف هستند، به رسمیت نخواهیم شناخت.


وی ضمن تاکید بر این که هیچ یک از ترکمن‌های کرکوک به پای صندوق‌ها نخواهند رفت، گفت: ترکمن‌ها همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق را تحریم کرده اند.


وی اضافه کرد: دیگر مسئولیت حفظ امنیت جانی ترکمن‌ها در کرکوک و سایر مناطق بر عهده حکومت مرکزی است و نیروهای وابسته به حکومت مرکزی عراق باید از شهروندان غیرکرد محافظت کنند.


صالحی بیان کرد: نیروهای امنیتی وابسته به پیشمرگه و احزاب سیاسی کُرد در کرکوک امنیت ترکمن‌ها را تامین نمی کنند و به دلیل اختلافات سیاسی میان ترکمن‌ها و کردها، تنها از کردها حمایت و حفاظت می کنند.


رئیس جبهه ترکمن‌های عراق اعلام کرد که برای تامین امنیت جانی ترکمن‌های منطقه، از نیروهای خارجی و طرف‌های بین‌المللی درخواست پشتیبانی خواهند کرد.


با وجود مخالفت های جهانی و دولت مرکزی عراق با همه پرسی اقلیم کردستان عراق، مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق بر برگزاری این همه پرسی در 25 سپتامبر 2017 برابر با 3 مهر 1396 اصرار دارد.

 

انتهای پیام/

نظر شما