شناسهٔ خبر: 21565463 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

آغاز فرایند اجرای هفتمین آیین تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران

فعالیت‌های اجرایی هفتمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مهدی عباسی، دبیر هفتمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران گفت: هم‌زمان با شروع سال تحصیلی 96-97 و نیز آغاز ایام شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع)، این قهرمان ایثار و فداکاری، فرایند اجرایی هفتمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران آغاز شده است.

وی افزود: بر اساس شیوه‌نامه‌ این آیین که به تصویب شورای سیاست‌گذاری آن رسیده، در هفتمین آیین، از دانشجویانی که فعالیت‌های داوطلبانه و فداکارانه شاخصی در هر یک از مصادیق مصوب داشته‌اند با اعطای تندیس و لوح تقدیر، قدردانی خواهد شد.

عباسی مصادیق و حوزه‌های فعالیت فداکارانه را حضور داوطلبانه در دفاع از حریم اهل‌بیت (ع)، انقلاب اسلامی و کشور؛ خدمات پیشگیرانه و امدادرسانی داوطلبانه در سوانح، حوادث و رخدادهای طبیعی و غیرطبیعی؛ انجام فعالیت‌های داوطلبانه در امور خیریه؛ انجام فعالیت‌های داوطلبانه در حوزه‌های سلامت و توانبخشی؛ مشارکت داوطلبانه در سازندگی، آبادانی و محرومیت‌زدایی کشور؛ انجام فعالیت‌های داوطلبانه در حفاظت از محیط‌زیست؛ و تأمین ارگان‌های حیاتی بیماران نیازمند از طریق اهدای خون و عضو برشمرد.

به گفته عباسی، در این آیین، از افراد فداکاری قدردانی خواهد شد که رسما و طبق ضوابط قانونی در حال حاضر دانشجو هستند یا حداکثر تا پایان شهریور 96 دانشجوی یکی از دانشگاه‌ها یا موسسات آموزش‌عالی و یا موسسات پژوهشی بوده‌اند.

عباسی افزود: علاوه بر دانشجویان، گروه‌های دانشجویی‌ای که به‌صورت رسمی یا غیررسمی و خودجوش، و طبق ضوابط قانونی، فعالیت‌شان به تایید یکی از دانشگاه‌ها، موسسات و نهادهای مربوطه برسد، در این آیین شرکت داده خواهند شد.

به گفته عباسی، علاوه بر دانشجویان ایرانی، دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در ایران نیز در صورت داشتن تمام شرایط مندرج در ضوابط انتخاب می‌توانند در این آیین شرکت کنند.

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران افزود: در این دوره، نهادها، سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های علمی و فرهنگی و اجتماعی متعددی با دبیرخانه آیین همکاری داشته‌اند که از جمله آنها می‌توان به وزارت بهداشت، وزارت علوم، وزارت ورزش و جوانان، سازمان بهزیستی کشور، سازمان بسیج سازندگی، سازمان انتقال خون، سازمان جوانان هلال احمر، سازمان حفاظت محیط‌زیست، و دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و دبیرخانه دائم این رویداد نیز در سازمان جهاد دانشگاهی تهران تشکیل شده است.

عباسی گفت: دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی آیین به نشانی tandisefadakari.ir در این آیین ثبت‌نام کنند و با تکمیل فرم ثبت‌نام و ارائه اسناد خواسته‌شده، خود یا دوستان‌شان را کاندیدای دریافت تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران کنند.

وی افزود: کمیته انتخاب و داوری متشکل از کارشناسان حوزه‌های مختلف، با بررسی و امتیازدهی به پرونده‌های دریافتی دانشجویان بر اساس شاخص‌های شفاف، نتیجه نهایی را اعلام خواهد کرد.

عباسی تاکید کرد: فعالیت‌های داوطلبانه دانشجوی فداکار باید در دوران دانشجویی همان مقطعی باشد که دانشجو در آن مقطع به دبیرخانه معرفی شده است و فعالیت‌های وی در مقطع قبلی مد نظر دبیرخانه قرار نخواهد گرفت مگر اینکه تغییر مقطع بدون فاصله زمانی اتفاق افتاده باشد.

به گفته دبیر این آیین،اختتامیه هفتمین آیین تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران آذرماه در تهران برگزار خواهد شد و در این مراسم، با حضور چهره‌های ملی علمی و فرهنگی از دانشجویان برگزیده قدردانی خواهد شد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما