شناسهٔ خبر: 21565310 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

جشن شکرگزاری برداشت خرما در سیستان و بلوچستان

جشنواره‌هامین (جشن شکرگزاری برداشت خرما) با حضور مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مسئولان استان سیستان و بلوچستان و تعدادی از مردم در قلعه تاریخی سب شهرستان سیب و سوران در جنوب شرق این استان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا استاندار سیستان و بلوچستان در جشنواره‌هامین گفت:محصول خرما بازار جهانی قوی دارد اما متاسفانه سهم ما از این بازار ناچیز است.

علی اوسط‌هاشمی اظهار داشت: تولید 200 هزار تن خرما در شهرستان سراوان برای اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان یک فرصت ویژه است تا این محصول راهبردی را به جهانیان عرضه کند.

وی افزود: خرما کالای اقتصاد مقاومتی است بنابراین از اتاق بازرگانی انتظار می‌رود تا منطبق با تنوع خرما به فکر عرضه آن در بازارهای جهانی باشد.

وی بیان کرد: بهترین نوع خرما در شهرستان‌های سراوان و سیب و سوران در جنوب شرق سیستان و بلوچستان تولید می‌شود که نیاز است مردم این مناطق با برگزاری جشنواره‌های مختلف زمینه معرفی جهانی آن را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: انتظار ما از جهاد کشاورزی این است که با جریان سازی زمینه حضور سرمایه گذاران را در این مناطق فراهم کنند.استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حضور سرمایه گذاران برای فرآوری خرما سبب ایجاد اشتغال و رونق تولید در سیب و سوران می‌شود و دولت در این زمینه در کنار سرمایه گذاران و
مردم است. هاشمی اظهار داشت: رویکرد دولت تدبیر و امید این است تا مردم و سرمایه گذاران در کنار یکدیگر به ایفای نقش بپردازند.وی بیان کرد: ظرفیت سردخانه‌های سیستان و بلوچستان در حوزه کشاورزی از 420 تن در سال 92 به 122 هزار تن در سال 94 افزایش یافته است.

نظر شما