اخبار کوتاه داخلی
صاحبخبر - روزانه ۲۸۰ میلیون پرسوجو از ایران به گوگل ارسال میشود ایسنا-رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر ضرورت حمایت دولت برای رفع موانع و محدودیتهای توسعه خدمات بومی گفت: گوگل ۱۹۸ خدمت به مخاطبان عمومی و توسعهدهندگان کسبوکارها در زمینههای مختلف ارائه میدهد که از این میان، تنها ۱۵۳ خدمت در دسترس کاربران ایرانی است. تقریباً روزانه حدود ۲۸۰ میلیون پرسوجو از ایران به گوگل ارسال میشود و در مقابل آن، تعداد پرسوجوهای ارائهشده به جویشگرهای بومی حدود ۲۰۰ هزار است. همچنین برای سرویس ایمیل گوگل، تعداد کل کاربران فعال آن حدود یک میلیارد بوده است که حدود ۳۰ میلیون ایرانی اند. این در حالی است که سرویسهای رایانامه داخلی حدود یک میلیون کاربر فعال دارد. نحوه ثبت نام برای بسته های ترکیبی مخابرات ایسنا-مدیرکل روابط عمومی مخابرات با اشاره به ارائه بسته ترکیبی اینترنت ومکالمه مخابرات در استانهای قم و مازندران گفت: تفکیک اینترنت بینالملل و کشوری در این طرح به صورت آزمایشی اجرا میشود تا بازخوردها را ببینیم و بتوانیم آن را به سایر استانها هم تسری دهیم.وی درباره جزئیات این طرح توضیح داد:در طرح مهرگان یک، حداقل قیمت ۲۲ هزار تومان و حداکثر قیمت ۵۰ هزار تومان است. در مهرگان 2 نیز حداقل قیمت ۱۰ هزار تومان و حداکثر قیمت ۲۲ هزار تومان است. حجم و سرعت مصرفی دست مشترکان است و آن ها میتوانند به مراکز مخابرات مراجعه کنند یا غیرحضوری با شمارهگیری ۲۰۲۰، با توجه به تعرفههایی که در بسته مهرگان وجود دارد، بستهای را انتخاب و استفاده کنند.بیدخام در پاسخ به این که آیا ۱۰ گیگ اینترنت بینالملل، انتظار اینترنت غیرحجمی را برآورده میکند؟ اظهار کرد: ۱۰ گیگ عدد خوبی است و بعد از ۱۰ گیگ هم مشترکان میتوانند از ترافیک داخلی استفاده کنند. واکسن ایرانی «سل» و «هپاتیت ب» صادر می شود مهر-معاون تولید انستیتو پاستور از آمادگی ایران برای صادرات دو واکسن تولیدی در این مرکز خبر داد. به گفته دکتر کاغذیان، کشورهای پیشرفته ۱۷-۱۸ واکسن در سبد بدو تولد برای نوزادان دارند؛ ایران توانسته است تاکنون ۱۰ واکسن را در برنامه جامع خود داشته باشد اما باید ۷-۸ واکسن دیگر تولید کنیم تا به کشور های پیشرفته برسیم. برگزاری چهارمین همایش «سینما، کسب و کار» فرسنگی- چهارمین همایش از سری همایش های «سینما، کسب و کار» با عنوان «من کودکی، من بزرگسالی» و نمایش پویانمایی «بچه رئیس» (The Boss Baby) عصر چهارشنبه به همت آکادمی کسب و کار فردوسی در فرهنگ سرای فناوری و رسانه مشهد برگزار شد. همایش های «سینما، کسب و کار» با بهره گیری از فیلم های مطرح دنیا سعی در شناساندن هر چه بهتر ضروریات این حوزه دارد. این همایش، در چهارمین برنامه خود، فیلمی با هدف ارتقای توانمندی های رفتاری در نوجوانان و خلاقیت های حرفه ای و کسب و کار در والدین را برای جمعی از مخاطبان اکران کرد. «مصطفی مکارم» مدیر آکادمی کسب و کار فردوسی و کارشناس آی تی و فضای کسب و کار در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت: برای بزرگسالان، اغلب فیلم هایی در حوزه مهارت افزایی کسب و کار و برای نوجوانان نیز پویانمایی با هدف آشنایی بیشتر با مهارت های رفتاری در دوره نوجوانی نمایش داده می شود.وی ادامه داد: برای گروه سنی زیر 18 سال، علاوه بر ارتقای توانمندی های رفتاری، مهارت آموزی شغلی در آینده نیز مد نظر است تا به عبارتی، منِ شگفت انگیز نوجوانان برای ورود به بازار کار در آینده کشف شود.مکارم یکی از اصلی ترین دغدغه های فضای کسب و کار را بهره گیری از تجربیات افراد توانمند و مجرب در پیشبرد اهداف یک گروه یا شرکت دانست و افزود: از همین رو، ارتباط نداشتن منظم جوانان با سرمایه گذاران منجر به بروز مشکلات و معضلات زیادی در فضاهای استارتاپ شده است.∎
نظر شما