شناسهٔ خبر: 21565087 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

اسبقی: فدراسیون تکواندو منافع ملی را زیرپا گذاشت

فدراسیون با بی‌توجهی به دو تکواندوکار ملی‌پوش، صدای اعتراض این نفرات را درآورده است. بهنام اسبقی و مهدی خدابخشی مدت‌هاست مورد غضب پولادگر، رئیس فدراسیون قرار گرفتند و فدراسیون تکواندو نیز این دو را در بلاتکلیفی قرار داده است. این نفرات با وجود داشتن رنکینگ در فدراسیون جهانی از همراهی تیم ملی در مسابقات گرندپری محروم هستند و مسئولان فدراسیون تکواندو نیز از اظهارنظر رسمی در خصوص آینده این ورزشکاران خودداری می‌کنند.

صاحب‌خبر -

بهنام اسبقی، قهرمان سابق جهان، آسیا و بازی‌های آسیایی می‌گوید: با وجود دوری یک‌ساله از مسابقات، همچنان در رنکینگ فدراسیون جهانی در جایگاه 15 قرار دارم و ورزشکار دیگری از ایران بالاتر از من نیست‌. همه تلاش می‌کنند ورزشکاری در رنکینگ جهانی داشته باشند اما مرا از تیم ملی کنار گذاشته‌‌‌اند.

اسبقی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود دعوت به تیم ملی اعزامی به مسابقات هنرهای رزمی در اردو حاضر نشد، می‌گوید: بدی کار فدراسیون این بود که ما را بلاتکلیف گذاشت و ما همچنان منتظر حضور در اردوی تیم اعزامی به مسابقات گرندپری بودیم. بعد از یک هفته نیز مطلع شدم به تیم ملی اعزامی به مسابقات هنرهای رزمی دعوت شدم و اردوی این تیم نیز شروع شده است که به فدراسیون رفتم و گفتم چرا به اردوی تیم ملی گرندپری دعوت نشدم. برای من حضور در مسابقات گرندپری مهم‌تر بود و اعلام کردم اگر بخواهم در مسابقات داخل سالن حضور داشته باشم عملا دو رویداد گرندپری 40 امتیازی را به خاطر مسابقات ده امتیازی از دست خواهم داد. بعد از حضور در فدراسیون نیز آن‌قدر در مشخص کردن وضعیت ما تعلل کردند که مسابقات گرندپری مسکو را از دست دادم و در گرندپری مراکش هم نامم را قرار ندادند.

اسبقی به این نکته هم اشاره کرد که فدراسیون با اعزام نکردن آنها به مسابقه‌ها حتی منافع ملی را هم در نظر نگرفته است. وی می‌گوید: ارتقای رنکینگ تکواندوکاران میان ورزشکاران جهان برای همه کشورها یک افتخار به شمار می‌رود، اما فدراسیون با زیرپاگذاشتن منافع ملی و بی‌توجهی به حفظ ورزشکاران در بالاترین سطح، با آنها برخورد شخصی می‌کند و فرصت‌ها را ازبین می‌برد.

نظر شما