شناسهٔ خبر: 21564244 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تخصیص 727 میلیارد تومان اعتبار به شهرداری های هرمزگان

به گزارش خبرنگار ایرنا، آرش رضایی عصر یکشنبه در گردهمایی شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای هرمزگان که با حضور استاندار برگزار شد، اظهار داشت: درآمد داخلی

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا، آرش رضایی عصر یکشنبه در گردهمایی شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای هرمزگان که با حضور استاندار برگزار شد، اظهار داشت: درآمد داخلی شهرداری‌ های هرمزگان در این بازه زمانی افزون بر 937 میلیارد تومان بوده و بیشترین محل اخذ درآمد برای شهرداری ها ، عوارض ساختمان با 472 میلیارد تومان بوده است.
وی با اشاره به انتخاب شهرداران در دوره پنجم شوراهای شهر ، گفت: از مجموع 38 شهرداری استان هرمزگان، تاکنون 22 شهردار انتخاب شده که 19 نفر شهردار پیشین همان شهرها هستند و برای 11 شهر سرپرست تعیین شده و وضعیت پنج شهر نیز به‌زودی مشخص می‌شود.
رضایی در این نشست اشاره ای به سرانه فضای سبز هرمزگان نیز داشت و افزود: سرانه فضای سبز در شهرهای استان هشت متر مربع است که از سرانه کشوری 12 متر مربع و استاندارد جهانی 15 متر مربع پایین تر است و باید برای ارتقاء آن برنامه ریزی کرد.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: تمامی شهرهای استان تا پایان امسال دارای ایستگاه آتش نشانی مستقل خواهند شد.
هرمزگان دارای جمعیت شهری 927 هزار نفر است که این جمعیت در 38 شهر ساکن هستند.
بیشترین تراکم جمعیت شهری در ناحیه مرکزی و متمایل به شرق استان هرمزگان است که 70 درصد جمعیت شهری در این ناحیه مستقر هستند.
7198/7408
خبرنگار: فاطمه حسینی * انتشار: محمد جهانگیریان

نظر شما