شناسهٔ خبر: 21563311 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

کیهان و خوانندگان

صاحب‌خبر -

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* کشورمان با برجام به بازار فروش محصولات کشورهای اروپایی تبدیل شده در نتیجه کارخانه‌های کشور یکی پس از دیگری تعطیل شده و کارگران بی‌کار می‌شوند. دولتمردان ما واقعاً دلشان را به چه چیزی در برجام خوش کرده‌اند. بنویسید این وضعیت قابل تحمل نیست.
طاهری- فرهنگی بازنشسته
* رئیس‌جمهور می‌گوید باید یاد بگیریم که مخالف خود را تحمل کنیم! پس چطور منتقدین خود را با توهین از خود راندید و آنها را به جهنم حواله دادید؟! قرآن کریم در سوره مبارکه صف می‌فرماید: ای کسانی که ایمان آوردید چرا چیزی می‌گویید که عمل نمی‌کنید.
خدامی
* در فضای مجازی جمله‌ای را به آقای شریعتمداری مدیر مسئول کیهان نسبت داده‌اند و از قول ایشان نوشته‌اند «احمدی‌نژاد پر خطر و لاریجانی ولایی است» این نوشته دقیقاً بعد از انتشار عکس لاریجانی و علی عسکری در کنار محمد خاتمی در مجلس ختم مرحوم آیت‌الله راستی کاشانی منتشر شده بود و معلوم بود که می‌خواهند کار آن آقایان را توجیه کنند. بنده که به این نقل قول بعد از انتشار آن عکس مشکوک شده بودم در تماس تلفنی از دفتر آقای شریعتمداری سؤال کردم که گفتند این جمله جعلی و دروغ است. می‌خواستم عرض کنم که چرا این دروغ‌ها را تکذیب نمی‌کنید؟
5318---0912
کیهان: هر از چند گاه از اینگونه اخبار جعلی در فضای مجازی منتشر می‌شود که اگر قرار به پاسخگویی باشد باید وقت زیادی برای آن صرف شود. ضمناً به نظر ما نیز حدس شما درباره علت انتشار این مطلب دروغ و ارتباط آن با عکس یاد شده می‌تواند صحت داشته باشد.
* توهین ترامپ به ملت ایران نتیجه سیاست انفعالی در برابر کدخداست وقتی فرزند خانواده به توصیه‌ها و موعظه‌های بزرگ خانواده بی‌توجهی کند جز خسارت چه چیزی عاید او و خانواده می‌شود؟! ثمره برجام شده درخت زقوم به جای درخت گلابی!
3917---0912
* اگر دیپلماسی کشورمان در این چند سال منفعلانه نبود دشمنان به خود جرأت و جسارت گستاخی اخیر لاتی به نام ترامپ علیه ایران را نمی‌دادند و حتماً با احتیاط رفتار خود را تنظیم می‌کردند.
8895---0919
* دکتر روحانی گفته ترامپ به خاطر اهانت به ملت ایران باید عذرخواهی کند. عرض می‌کنم به جز ترامپ آن کسانی که طی این 4 سال گذشته در جایگاه مسئولیت به مردم و منتقدین که فقط امروز را پیش‌بینی می‌کردند اهانت کردند باید عذرخواهی کنند و خسارت‌های وارده بر ملت را نیز جبران کنند!!
طورانی- جانباز
* آیا منطقی است که وزیر خارجه کشورمان بعد از آن همه ناسزاهایی که رئیس‌جمهور آمریکا بار ایران کرده با همتای آمریکایی خود دیدار داشته باشد و خوش‌و بش کند. کجا داریم می‌رویم؟ و چه می‌کنیم؟
7636---0990
* از همه کسانی که جواب رئیس‌جمهور لات آمریکا را دادند تشکر می‌کنیم. مشکل امروز آمریکایی‌ها این است که دیگر مورد اعتماد هیچ‌کس نیستند، یعنی ترامپ چهره واقعی آمریکا را آشکار ساخته است.
0950---0919
* وقتی دلسوزان نظام به دولت و مذاکره‌کنندگان می‌گفتند آمریکا قابل اعتماد نیست و دغدغه خود را بیان می‌داشتند با تعابیری چون بیسواد، بی‌شناسنامه، از جایی پول گرفته و... به جهنم حواله داده می‌شوند ولی حالا با گذشت 4 سال و خسارت‌های غیرقابل جبران، دستاورد هیچ و وعده‌های نسیه، بیایید و به ملت متکی باشید تا شر شیطان به خودش بازگردد.
وحیدی- گرمسار
* آقای رئیس‌جمهور این حرف‌هایی را که در مراسم سالگرد دفاع مقدس در مورد تقویت و آزمایش موشک در کشور به زبان آورده‌اند باید در گذشته در زمان مذاکرات هسته‌ای می‌زدند که مفاد برجام متوازن وضع می‌شد و مشکل امروز به وجود نمی‌آمد.
4743---0936
* رئیس‌جمهور در دیدار با رئیس‌جمهور بولیوی اظهار داشت ایران دائم تکرار می‌کرد که آمریکا قابل اعتماد نیست و اکنون دنیا هم متوجه این امر شده است! عرض می‌کنم ملت ایران و مردم دنیا خیلی وقت پیش به این نتیجه رسیده بودند که آمریکا شیطان بزرگ است و به شیطان نمی‌توان اعتماد کرد و از ابتدای مذاکرات نیز رهبر فرزانه و حکیم انقلاب فرمودند که آمریکا طرف قابل اعتمادی نیست! ولی دستگاه دیپلماسی ما متأسفانه پیام حکیم انقلاب را نگرفت حالا هزینه این اعتماد به شیطان در برجام را چه کسی باید پرداخت کند؟!
6075---0930
* برخی واداده‌های داخلی وانمود می‌کنند اولین بار است که امثال ترامپ به ملت شریف ما  اهانت کرده‌اند! در حالی که طی این قریب به 40 سال بارها مقامات آمریکا گفته‌اند که ما باید موجودیت ایران را بخشکانیم! و برخی‌ها یا خود را به نشنیدن زدند یا وادادگی به آنها اجازه نداد موضع بگیرند. ترامپ ذات شرارت‌بار شیطان بزرگ را بروز داده است و این ماهیت همان آمریکاست که برخی‌ها دلداده اویند.
ملکی- جانباز بهشهر مازندران
* قابل توجه کاسبان برجام! وقتی خبرنگار از موگرینی پرسید آیا آمریکا تعهد داده که بر برجام پایبند باشد؟! با لحنی تمسخرآمیز گفت سوال بعدی؟! این تحقیرها را باید تا کی تحمل کرد؟ و در بیان دیگر گفت تمام طرف‌ها توافق داشتند که به تعهدات خود پایبند باشند! معنای این حرف این است که اروپا قبول ندارد که شیطان بزرگ نقض عهد کرده است! حال چطور برخی‌ها به اروپا دل خوش کرده‌اند؟!
طباطبایی قمی
* به هر حال دولت آقای روحانی با خوش‌بینی به دشمن و محروم کردن خود از مشورت حقوقدانان و کارشناسان برجسته و انقلابی سرانجام ایران را با برجام در تله آمریکا انداخت. حال همه عقلا و دلسوزان نظام باید فکرهای خودشان را روی هم بگذارند تا بتوانند کشور را از این تله بیرون بیاورند.
0563---0915 و 1332---021
* روزی که ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شد خیلی خوشحال شدم و خدا را شکر کردم چون برایم روشن بود که این همان کسی است که آمریکا را بر زمین خواهد زد به شرطی که مسئولان ما از این فرصت درست استفاده کنند!!!
طاهری- ملایر
* سخنان تهدیدآمیز و توخالی ترامپ سرگرمی خوبی برایمان شد تا با دوستان دور هم مدتی بخندیم.
1713---0915
* در مراسم تجلیل معاونت بانوان ریاست‌جمهوری از مریم میرزاخانی که در تاریخ 96/6/28 برگزار شد آیا نمی‌شد عکس با حجاب او را در بنرها چاپ کرد؟! آیا کتابخانه ملی و معاونت زنان ریاست‌جمهوری به دنبال ترویج بی‌حجابی‌‌اند؟!
3949---0912 و 8853---0912
* آقای نهاوندیان! شما که قائلید دولت نهم و دهم کاری برای بازنشستگان انجام نداد، دولت شما طی این قریب به 5 سال چه کاری برای آنها کرد؟!  همسان‌سازی حقوق‌ها، تصاحب سهام عدالت، افزایش هر ساله و بعضا چندباره قیمت‌ حامل‌های انرژی، گرانی، بیکاری فرزندان و... و از سوی دیگر افزایش فقط 10 تا 11 درصد حقوق‌ها؟
8834---0911
* مجلس و دولت کی قرار است به نقض‌های برجام از سوی شیطان بزرگ و عربده‌کشی‌های ترامپ، پاسخ قاطع و عملی بدهند؟چرا در مقابل نقض عهدهای مکرر آمریکا سکوت کرده‌اند.
1160---0930 و 2470---0919
* آقای سیف در بحبوحه انتخابات وعده وام با پرداخت اقساط یارانه‌ای را داد ولی با گذشت 4 ماه از پایان انتخابات دیگر هیچ خبری از این نوع ادبیات نیست چرا که مرکب‌شان از پل گذشت!
7215---0915
* سقف تعیین شده برای وام مسکن در حد رهن یک خانه کوچک می‌باشد و هیچ تناسبی با میزان تورم و قیمت مسکن ندارد در نتیجه‌ در خانه‌دار شدن مردم خانه به دوش بی‌تاثیر است.
0685---0916
* از وزیر‌آموزش و پرورش درخواست می‌شود واریز حقوق بازنشستگان فرهنگی را به قبل از اتمام ماه (همانند اردیبهشت و ایام انتخابات) برگردانند.
یک فرهنگی بازنشسته از دامغان
* وزارت علوم قانون سهمیه 50 درصدی فرزندان ایثارگران و جانبازان و آزادگان را در آزمون سراسری امسال به گونه‌ای مهندسی شده اعمال کرده‌ که این قانون کاملا به ضرر فرزندان این خانواده‌ها تمام شده است. تقاضا داریم صدای اعتراض ما را به گوش مسئولان بالای کشور برسانید.
رحمانی

نظر شما