شناسهٔ خبر: 21562787 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو مجمع تشخیص مصلحت: نفوذ نرم ایران مرهون فرهنگ دفاع مقدس است

سبزوار- ایرنا- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قدرت و نفوذ نرم جمهوری اسلامی ایران در کشورهای منطقه و سطح جهان مرهون فرهنگ دفاع مقدس است.

صاحب‌خبر -

محمدحسین صفار هرندی یکشنبه شب در 'همایش بزرگ دفاع' در سبزوار با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: امروز جمهوری اسلامی معادلات منطقه خاورمیانه و جهان اسلام را راهبری می کند.
وی ادامه داد: حضور جمهوری اسلامی در خارج مرزها و سوریه به صورت مستشاری طرحهای استکبار و دشمن را در منطقه خاورمیانه نقش بر آب کرد.
او گفت: امروز سران غربی فکر جنگ با ایران را از سر خارج کرده اند و از ایران برای حل مشکلات جهانی دعوت می کنند که به پشتوانه اقتدار جمهوری اسلامی و برگرفته از ارزشها دفاع مقدس است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: یکی از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس خودباوری و خودکفایی در عرصه های مختلف است. در بین صنایع، صنعت نظامی و دفاعی محکم، سرپا و پیشروتر است.
وی ادامه داد: امروز 30 درصد برق کشور از توربینهایی حاصل می شود که تولید داخلی است و مهندسان ایرانی در صنعت توربین در مناقصه های بین المللی شرکت می کنند و برنده می شوند.
صفارهرندی گفت: هر حوزه ای در کشور دست بچه های جنگ جهاد سازندگی قرار گیرد خودکفایی در آن حاصل می شود.
او افزود: برگزاری آیینهای هفته دفاع مقدس، روایتگری، تحلیل و بررسی دوران دفاع مقدس باورهای دینی و اعتقادی مردم ایران را زنده نگه می دارد. خون شهدا نهال نوپای انقلاب اسلامی را آبیاری کرد. خون شهدا هدر نرفت زیرا آنچه امروز از اقتدار، امنیت، افتخار، غرور، الهام بخشی و نفوذ در منطقه و جهان حاصل شده محصول خون شهیدان است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی جهان 2 قطبی و به 2 پدیده شرق و غرب تقسیم شده بود و موجودیت کشورها دست ابرقدرتهای شرق وغرب بود. انقلاب اسلامی با شکستن این قاعده منحوس، حرمت و آزادی را به ملتها برگردانند.
وی گفت: دفاع مقدس تثبیت ادعایی بود که امام و انقلابیون مطرح کردند که می توان بدون وابستگی به قدرتهای شرق و غرب با حفظ عزت و استقلال روی پای خود ایستاد.
او افزود: یکی ازدستاوردهای مهم دفاع مقدس الگو شدن انقلاب اسلامی ایران برای ملتهای آزادیخواه جهان است و امروز جریان مقاومت اسلامی با محوریت انقلاب اسلامی در مقابله با گروههای تکفیری و استکبار خوش می درخشد.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی **انتشار: حسین کریم زاده
8145/1858

نظر شما