شناسهٔ خبر: 21562577 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

با عمليات آتش سنگين توپخانه‌اي انجام شد

آغاز رزمايش امنيتي محرم در شمال غرب كشور

در ادامه رزمايش‌هاي سالانه نيروهاي مسلح، رزمايش امنيتي نيروي زميني سپاه با عنوان «‌محرم» روز گذشته در منطقه عمومي شمال غرب كشور آغاز شد.

صاحب‌خبر -
در ادامه رزمايش‌هاي سالانه نيروهاي مسلح، رزمايش امنيتي نيروي زميني سپاه با عنوان «‌محرم» روز گذشته در منطقه عمومي شمال غرب كشور آغاز شد. 
به گزارش سپاه نيوز؛ مرحله اصلي رزمايش امنيتي محرم با رمز مقدس «يا حسين(ع)» با حضور سردار‌سرتيپ پاسدار شادماني، معاون هماهنگ‌كننده قرارگاه خاتم‌الانبيا (ص)، سردار سرتيپ‌پاسدار حسين سلامي، جانشين فرمانده كل سپاه، سردار سرتيپ پاسدار محمد پاكپور، فرمانده نيروي زميني سپاه و جمعي از فرماندهان و مسئولان عالي‌رتبه نظامي در منطقه عمومي شمال غرب كشور آغاز شد. بنابراين گزارش در مرحله اصلي اين رزمايش امنيتي كه با محوريت قرارگاه حمزه سيدالشهدا برگزار مي‌شود يگان‌هاي پياده، زرهي، جنگال، هوانيروز و موشكي به تمرين آمادگي‌هاي دفاعي مي‌پردازند. 
‌   
امنيت مرزها، ارجحيت دائمي استراتژي دفاعي كشور
سردار‌سرتيپ پاسدار حسين سلامي، جانشين فرمانده كل سپاه در حاشيه اين رزمايش اظهار داشت: امنيت از اهميت فوق‌العاده‌اي در نظام دفاعي ما برخوردار است، به ويژه در شرايطي كه در كشورهاي پيراموني ما كانون‌هايي از ناامني و بحران شكل گرفته و راهبرد كشورهاي سلطه‌طلب و بيگانه همچون امريكا و انگليس و برخي رژيم‌هاي متحد آنها در منطقه؛ ايجاد تغييرات ژئوپلتيك در جهان است. وي افزود: استكبار جهاني و هم‌پيمانانش تلاش مي‌كنند تا نقشه ژئوپلتيك جهان را تغيير دهند. جانشين فرمانده كل سپاه با بيان اينكه ما براي امنيت ملت ايران اقدام به برگزاري رزمايش هايي از اين دست مي‌كنيم اظهار داشت: به دليل آنكه اقتدار مرزها براي ما از اولويت‌هاي اصلي به شمار مي‌رود، تسلط ما بر مرزها در اين زمينه بسيار حائز اهميت خواهد بود. سردار سلامي در ادامه خاطرنشان كرد: ما براي برقراري كامل امنيت به ويژه در مرزها، هم در ميدان عمل دشمنان را تعقيب مي‌كنيم و هم آمادگي دفاعي خود را نمايش مي‌دهيم. وي با تأكيد بر اينكه امنيت مناطق مرزي ارجحيت پيوسته و توقف‌ناپذير استراتژي دفاعي ما است، اظهار كرد: برگزاري رزمايش امنيتي محرم و ساير رزمايش‌هاي نيروهاي مسلح، براي ما امنيت آفرين و آرامش بخش و براي دشمن مأيوس‌كننده خواهد بود. سردار سلامي در پايان با بيان اينكه سلاح‌هاي ما براي دفاع در برابر تهاجمات زميني، هوايي و دريايي كافي است، خاطرنشان كرد: آنچه مهم است هماهنگي اجزاي دفاع‌كننده ما اعم از نيروهاي مردمي، هوانيروز، توپخانه و زرهي است كه در اين رزمايش به آن پرداخته شد و با موفقيت به انجام رسيد. 
‌  
انجام عمليات‌هاي تركيبي در رزمايش امنيتي محرم
فرمانده نيروي زميني سپاه نيز در حاشيه رزمايش محرم گفت: در رزمايش امنيتي محرم عمليات‌هاي تركيبي با حضور يگان‌هاي پهپادي و موشكي و توپخانه و هوانيروز و زرهي با موفقيت انجام شد. 
سردار‌سرتيپ پاسدار محمد پاكپور عنوان داشت: مهم‌ترين هدف ما در رزمايش ايجاد هماهنگي و اجراي عمليات تركيبي رسته‌ها با يكديگر بوده است كه به فضل الهي اين امر محقق شد. فرمانده نيروي زميني سپاه تشريح كرد: در اين رزمايش علاوه بر اينكه يگان‌هاي مختلف به تمرين آمادگي‌هاي خود پرداختند، هماهنگي آنها با يكديگر و در شرايط واقعي به نمايش درآمد. وي افزود: منطقه رزمايش از مناطق مورد علاقه ضدانقلاب در گذشته بوده كه با انجام رزمايش‌ها و عمليات‌هاي مقتدرانه سپاه در آن منطقه از لوث اشرار و ضدانقلاب پاك شد. سردار پاكپور با اشاره به نقش، اهميت و جايگاه مأموريت‌هاي قرارگاه‌هاي عملياتي سپاه در برقراري امنيت پايدار مناطق مرزي اظهار كرد: قرارگاه‌هاي نيروي زميني سپاه از جمله قرارگاه قدس و حمزه سيدالشهدا (ع) به طور دائم و مستمر در حال انجام عمليات، رزمايش و تمرين آمادگي‌ها مي‌باشند. در اين رزمايش دو روزه، يگان‌هاي برگزيده زرهي، هوانيروز، توپخانه، تكاور و پهپاد، آمادگي، اقتدار و صلابت رزمندگان نيروي زميني سپاه در حراست و پاسداري از مرزهاي ايران اسلامي را به نمايش خواهند گذاشت. 
‌  
پيام رزمايش؛ آرامش و امنيت براي دوستان
همچنين سخنگوي رزمايش امنيتي محرم با اشاره به موفقيت‌آميز بودن اين رزمايش گفت: پيام رزمايش امنيتي محرم صلح، آرامش براي امنيت دوستان است. سردار سرتيپ دوم پاسدار حبيب شهسواري با اشاره به اينكه مرحله اصلي رزمايش امنيتي محرم با انجام عمليات تك به ارتفاعات كفارستان آغاز شده گفت: در اين مرحله از رزمايش آتش سنگين ادوات توپخانه، تك سنگين نيروهاي تكاور با پشتيباني تانك‌هاي T72S نيز انجام شد. وي ادامه داد: رزمايش امنيتي محرم با محوريت قرارگاه حمزه سيدالشهدا در ارتفاعات اشنويه در حال انجام است. سردار شهسواري با موفقيت آميز ارزيابي كردن رزمايش امنيتي محرم عنوان داشت: هدف از برگزاري اين رزمايش ارتقاي آمادگي رزمي و تجهيزاتي و تخصصي رزمندگان است. سخنگوي رزمايش امنيتي محرم گفت: پيام اين رزمايش براي دوستان صلح و امنيت و آرامش است و پيام آن براي دشمنان اين است كه رزمندگان و دلاورمردان با صلابت و اقتدار از مرزهاي ايران اسلامي دفاع مي‌كنند و اجازه تعدي را به ضدانقلاب نمي‌دهند. وي با اشاره به اقدامات صورت گرفته در روز نخست رزمايش گفت: تاخت شبانه، آتش و انفجارات و عمليات گشت و شناسايي در مناطق مرزي و ايست و بازرسي از اقدامات صورت گرفته در روز نخست رزمايش بود. 

نظر شما