شناسهٔ خبر: 21562492 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

تاسیسات هسته‌ای فردو نماد اقتدار ملی است

علی اکبر صالحی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران روز گذشته همزمان با ایام دهه اول محرم و سالگرد دفاع مقدس به روستای شهید پرور فردو سفر کرد و به طور سرزده از نزدیک با مردم این روستا دیدار و گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /وی با حضور در منزل چهار خانواده شهید از جمله مادری که هشت تن از عزیزانش شامل همسر و فرزندان را تقدیم انقلاب کرده بود، با آنها گفت‌وگو کرده و از فداکاری و جانبازی مردم روستا تجلیل کرد.

معاون رییس جمهور در حاشیه این دیدارها با اشاره به وجه تسمیه سایت هسته‌ای فردو گفت: ابتدا که تصمیم گرفته شد سایت هسته‌ای در نزدیکی شهر مقدس قم ایجاد شود، عنوان «سایت قم» مطرح شده بود. بعد در جلسه‌ای با حضور مسئولان نظام به پیشنهاد سردار سرلشکر فیروزآبادی به منظور حفظ جایگاه مذهبی شهر قم نام فردو مصوب شد.

وی افزود: اکنون فردو در دنیا نام پرآوازه‌ای است و باید پرآوازه‌ترین روستای دنیا باشد. روسای جمهور آمریکا بسیاری از روستاهای خودشان را نمی‌شناسند اما فردو را به خوبی می‌شناسند.

صالحی تاکید کرد: فردو نماد شهادت، تدین و وطن‌دوستی است و این صفات در این روستا متبلور است. همچنین تاسیسات هسته‌ای فردو نماد اقتدار ملی و «ما می‌توانیم» است. نامی برازنده که ریشه در باورها و فرهنگ ما دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در این سفر یک روزه پس از نماز مغرب و عشا سخنانی در مسجد روستای فردو ایراد کرد.

صالحی در دیدارهای متعدد با خانواده‌های معظم شهدا و مردم روستای فردو به سخنان آنها گوش سپرد و به منظور رفع مشکلات روستا از جمله تکمیل مجموعه ورزشی، قول مساعدت داد./ایلنا

نظر شما