شناسهٔ خبر: 21562184 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

پيکر «نادر گلچين» در قطعه هنرمندان آرام گرفت

صاحب‌خبر -

 مراسم تشييع پيکر نادر گلچين خواننده پيشکسوت کشورمان، با حضور جمعي از هنرمندان برگزار شد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم تشييع پيکر زنده‌ياد نادر گلچين خواننده پيشکسوت کشورمان، با حضور جمعي از هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد.در اين مراسم مسئولان و هنرمنداني چون علي مرادخاني، فرزاد طالبي، حميدرضا نوربخش، شهرام ناظري، مرجانه گلچين، هادي منتظري، بيژن بيژني، عباس تهراني، حسين علي شاپور و ... حضور داشتند.

در اين مراسم فريدون شهبازيان بر صحنه رفت و درباره نادر گلچين گفت: پنجاه سال از رفاقت من و نادر مي‌گذشت. زماني که برنامه «گل‌هاي تازه» را اجرا مي‌کردم، از او براي اين برنامه دعوت کردم. نادر با همه وجودش مي‌خواند و آن‌قدر از ادبيات و موسيقي مي‌دانست که نياز نبود کسي براي او حرف بزند.

رهبر ارکستر ملي افزود: مرد بزرگي که از بين ما رفت، با اخلاق ترين و صميمي‌ترين دوستي بود که من مي‌شناختم. فرزندان او با من بزرگ شدند. با کمال تأسف مي‌گويم که ما خواننده‌اي را از دست داديم که شايد ديگر تکرار نشود.در پايان مراسم، مرجانه گلچين برادرزاده اين هنرمند فقيد اظهار داشت: جاي دختران بزرگ استاد در کنار ما خالي است. الان از همه خوشحا‌ل‌تر ناديا گلچين است که امشب مهمان بزرگي را در ديار باقي پذيرايي مي‌کند. متاسفم که استاد در سال‌هاي آخر عمر به دليل بيماري، نتوانست براي مردم بخواند. خوشحالم که او از تالار وحدت که بارها در آن مورد تجليل قرار گرفت، راهي آرامگاه ابدي خود مي‌شود.

پيکر زنده‌ياد نادر گلچين پس از تشييع از تالار وحدت، در قطعه هنرمندان آرام گرفت.گفتني است؛ اين هنرمند فقيد جمعه (31 شهريور) پس از تحمل يک دوره بيماري دار فاني را وداع گفت.

نظر شما