شناسهٔ خبر: 21559230 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

آن چه درباره قهوه‌ سازها نمی‌دانیم!

خبرگزاری میزان- آخرین باری که قهوه‌ساز خود را تمیز کردید، کی بوده است؟ اگر پاسخ شما هر زمانی غیر از دیروز است خبرهای خوبی برای شما نداریم!

صاحب‌خبر -

آن چه درباره قهوه‌سازها نمی‌دانیم!به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،«تحقیقاتی که سال ۲۰۱۱ بر روی ۲۲ قهوه‌ساز موجود در خانه‌ها انجام شد، نتیجه نشان داد این قهوه‌سازهای کلاسیک محلی برای رشد کپک‌ها هستند. ضمن این که حدود ۱ تا ۱۰ باکتری هم در گوشه و کنار این قهوه‌سازها یافت شد.

خبر بدتری هم وجود دارد: دستگاه‌های قهوه ساز می‌توانند خیلی بیشتر از دستگیره در حمام و صندلی توالت آلوده به میکروب و جرم باشند!

کری رینولد متخصص قارچ‌شناسی می‌گوید: محیط مرطوب قهوه‌ساز فضای مناسبی برای رشد باکتری‌ها و میکروب‌ها در تعداد بسیار بالاست.

متاسفانه برای شستشوی قهوه‌سازها صرفا ماشین‌ظرفشویی کفاف نمی‌دهد چه این که شما باید برای از بین بردن کپک، قارچ و باکتری‌هایی که در این وسیله محبوب رشد می‌کنند و تکثیر می‌شوند، حتما از سرکه استفاده کنید.»

 

 

 
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

 

منبع:العالم

نظر شما