شناسهٔ خبر: 21558414 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

اهداف دیدار زنگنه با رئیس لوک‌اویل در مسکو

رئیس شرکت نفتی لوک‌اویل روسیه با بیان اینکه سوم اکتبر دیداری با زنگنه در مسکو خواهد داشت، گفت:شرایط برای توسعه منابع نفتی میادین منصوری و آب‌تیمور فراهم است، اختلافات جزئی وجود دارد که برطرف خواهد شد.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری فارس: رئیس شرکت نفتی لوک‌اویل روسیه با بیان اینکه سوم اکتبر دیداری با زنگنه در مسکو خواهد داشت، گفت:شرایط برای توسعه منابع نفتی میادین منصوری و آب‌تیمور فراهم است، اختلافات جزئی وجود دارد که برطرف خواهد شد.
 
به گزارش رویترز، «الک‌پروف» رئیس شرکت نفت لوک‌اویل، اعلام کرد با بیژن نامدار وزیر نفت ایران در سوم اکتبر(11 مهر) در مسکو دیدار خواهد داشت.  
 
پیش از این تهران اعلام کرده بود که انتظار دارد طی 5 تا 6 ماه آینده با شرکت‌های روسی نظیر لوک‌اویل برای توسعه منابع نفت و گاز ایران قرارداد امضا کند.  
 
لوک‌آویل با شرکت ملی نفت ایران (NIOC) برای شرکت در توسعه میادین منصوری و آب‌تیمور در مرکز و غرب ایران در حال مذاکره است.  
 
الک‌پروف، گفت: نظرات ما با طرف‌های ایرانی بسیار به هم نزدیک است، برخی اختلافات جزئی وجود دارد که زیاد مهم نیست و این اختلافات بیشتر مربوط به حجم نفت و گاز استخراجی و زمان رسیدن به سطح اعلام شده است و مطمئن هستم که این مسائل کوچک قابل حل است.
 
رئیس لوک‌اویل می‌گوید: لوک‌آویل در نظر دارد که در فاصله سال‌های 2018 و 2027 با پروژه‌هایی که در خارج از روسیه قرارداد می‌بندد سطح تولید خود را به صد میلیون تن در سال برساند البته این نیاز به سرمایه‌گذاری 8 تا 8.5 میلیارد دلاری است.  
 
لوک‌اویل دومین شرکت بزرگ نفتی روسیه است که در سال‌های گذشته با تمرکز به کار در مناطق جدید تقریباً تولیدش ثابت شده است. لوک‌اویل در دریای خزر و عراق فعالیت می‌کند و به دنبال گرفتن قرارداد جدید در ایران و مکزیک است.
 
رئیس لوک‌اویل در ازبکستان جزئیات استراتژی شرکت را در فاصله 2018 تا 2027 را اعلام کرد و تأکید کرد: جزئیات این استراتژی در ماه دسامبر بررسی خواهد شد.
 
بر اساس استراتژی جدید لوک‌اویل در نظر دارد که 1.1 تا 1.2 میلیارد تن به تولید هیدروکربن اضافه کند و تولید گاز را تا سال 2027 به 35 تا 40 میلیارد مترمکعب برساند. همچنین شرکت لوک‌اویل در نظر دارد بودجه فعالیت‌های 2018 تا 2020 خود را با قیمت نفت 50 دلار و نرخ ارز 62 تا 64 روبل برای هر دلار ببندد.  
 
روسیه به رغم تحریم‌های آمریکا فعالیت‌های نفتی خود را در اروپا ادامه می‌دهد و شبکه‌های خرده‌فروشی آن بیشتر در ترکیه گسترش دارد.

نظر شما