شناسهٔ خبر: 21557604 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

امام جمعه تبریز:

امر به معروف و نهی از منکر به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، حجت الاسلام محمد علی آل هاشم در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به لزوم احیای واقعی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: فرهنگسازی در این خصوص، یک ضرورت است و باید سیاست هایی اتخاذ شود که با تبدیل امر به معروف و نهی از منکر به یک فرهنگ همگانی، بسیاری از مشکلات جامعه را حل کرد وگرنه هرچقدر که به تذکرها اکتفا کنیم آن چنان که باید و شاید موفق نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه راهکارهای تبدیل امر به معروف و نهی از منکر به فرهنگ عمومی در جامعه تدوین و بررسی شود اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر را باید از خود، خانواده های خود و ادارات خود آغاز کنیم و پس از این به جامعه تسری دهیم و در غیر اینصورت موفق نخواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین گفت: منکراتی را در جامعه می بینیم ولی وضعیت ادارات و دستگاه های دولتی در این مورد، بهتر از بخش های دیگر جامعه است.

حجت الاسلام آل هاشم از وضعیت بدحجابی در برخی بیمارستان های دولتی و غیردولتی و شرکت های هواپیمایی نیز به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: باید در این مورد نیز تدبیری اندیشید.

وی همچنین بر لزوم توجه به پژوهش در حوزه امر به معروف و نهی از منکر نیز تاکید کرد و ادامه داد: چنین نیست که فقط بدحجابی، تنها منکر جامعه باشد و انتظار دارم معروفات و منکرات سیاسی جامعه توسط تمامی ادارات و دستگاه های اجرایی در حوزه های مربوط به فعالیت و وظایف خود، تفکیک شود.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود از سازمان تبلیغات اسلامی استان خواست نسبت به مقابله با ترویج مسائل خرافی در جامعه و تبیین اصول صحیح عزاداری برای ائمه علیهم السلام بدون آزار و اذیت مردم تاکید کرد.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه در امر به معروف و نهی از منکر باید به شرایط این فریضه دینی توجه کنیم گفت: آمران به معروف، پس از دعوت به معروف و نهی از منکر مردم، رد شوند و منتظر نتیجه نباشند. مباحث نظارتی در ادامه این پروسه بر اساس قانون و توسط دستگاه های مربوطه صورت می گیرد.

بر اساس گفته امام جمعه تبریز، اگر تمامی مسئولان و متولیان فرهنگی و دینی به گفته های خود عمل کنند دیگر نیازی به امر به معروف و نهی از منکر نخواهد بود.

 وی همچنین با اشاره به روایتی از معصوم(ع) گفت: خداوند آمران به معروف و ناهیان منکری را که به سخنان خود عمل نمی کنند لعنت کند.

وی در ارتباط با بحث دبیر جلسات این شورا گفت: همچون سابق، سردار کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا  به عنوان دبیر این شورا به فعالیت خود ادامه دهند.
 
انتهای پیام/

نظر شما