شناسهٔ خبر: 21557336 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

دفاع مقدس معادلات نظامی بین‌المللی را برهم زد

مشاور فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام حسین (ع) گفت: جانفشانی رزمندگان اسلام در دوران سراسر افتخار دفاع مقدس که منجر به شکست دشمن تا بن دندان مسلح شد، معادلات نظامی بین‌المللی را بر هم زد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار عراقی‌پور در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی انتظامی ساوه با اشاره به تقارن ماه محرم و هفته دفاع مقدس و  تاکید بر اینکه هرچه داریم از واقعه کربلا و عاشوراست، اظهار کرد: یکی از مصادیق داشته‌های انقلاب و دفاع مقدس تاسی از شهدای کربلاست و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به برکت روحیه شهادت طلبی امام حسین (ع) و یارانش به پیروزی رسید.

وی ماه محرم و صفر را منشاء نهضت انقلاب و دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: اگر واقعه کربلا نبود معلوم نبود که انقلاب اسلامی به پیروزی می رسید، باید قدر این ایام الهی را بدانیم. اگر واقعه کربلا نبود به کمتر از یک قرن نمی‌رسید که اسلام فراموش و از اذهان پاک می‌شد. باعث و بانی اصلی استمرار اسلام واقعه کربلاست و اشک روضه سید الشهدا موجب احیای اسلام می شود.

سردار عراقی‌پور در ادامه از دفاع مقدس به عنوان یک پدیده بی‌نظیر یاد کرد که ویژگی های منحصر بفردی دارد و افزود: چهار دهه ماندگاری انقلاب اسلامی به برکت تاسی ملت ایران از مکتب حسینی و برکات بجا مانده از دفاع مقدس است.

وی با تاکید بر ناشناخته ماندن برخی از دستاوردهای دفاع مقدس اظهار کرد: این ناشناخته‌ها باید مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد و تمامی برکات و دستاوردهای این دوران برای نسل جوان تبیین شود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس رمز ماندگاری انقلاب اسلامی را دفاع مقدس دانست و افزود: در آن دوران خیلی از کشورهایی که بر سر مسایل مهم با هم اختلاف داشتند برای به زانو درآوردن نظام اسلامی با یکدیگر متحد شدند و یک ساختار نظامی بوجود آوردند تا علیه انقلاب اقدام نظامی انجام دهند.

وی افزود: ساختار متحد نظامی دنیا در راستای تحمیل جنگ علیه ایران زمانی شکل گرفت که نظام اسلامی نوپای ایران از انسجام نظامی برخوردار نبود، اما اراده خداوند بر این قرار گرفت که این انقلاب حفظ شود و ملت ایران با روحیه بسیجی تحت فرامین امام دفاعی را انجام دادند که منجر به پیروزی انقلاب شد و معادلات نظامی جهان را تغییر داد.

سردار عراقی‌پور تصریح کرد: مباحث کلیدی نظامی دوران دفاع مقدس در منحصر بفردترین دانشگاه‌های جهان آموزش داده می‌شود. این مباحث ماحصل فکر نخبگان بسیجی کشور ما در حماسه آفرینی‌هایی نظیر حماسه آزادسازی خرمشهر و عملیات‌های متعدد است.

وی در ادامه با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل گفت: سخنان سخیف و منفعلانه رئیس جمهور آمریکا در نطق بین‌المللی‌اش نشان از اقتدار نظام اسلامی دارد و این اقتدار خاری در چشم دشمنان شده است.

وی با تاکید بر اینکه هیچگاه ایران از کلام آمریکا نمی‌افتد، افزود: این اقتدار یک نماد ارزشمند است و پیام آن این است که نظام اسلامی با قدرت ایستاده است.

به گزارش ایسنا، فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز گفت: جانفشانی رزمندگان اسلام در دوران طلایی دفاع مقدس این کشور را بیمه کرد.

سرهنگ پاسدار علی رسولی افزود: هفته دفاع مقدس یادآور 8 سال استقامت و مجاهدت و حماسه آفرینی فرزندان عاشورایی امام و رهبری است و تبیین ارزش های این دوران به نسل جوان ضرورت دارد.ترویج فرهنگ ایثار و شهادت،فرهنگ ایستادگی و مقاومت و فرهنگ معنویت و قهرمان پروری نیاز اصلی کشور برای نسل جوان است.

سرهنگ رسولی اظهار کرد: پیام این صبحگاه مشترک به رئیس جمهور جاهل، نادان و بی خرد آمریکا این است که ملت ایران با عزم راسخ در پاسداشت آرمان‌های انقلاب، مکتب و راه امام و رهبری ایستاده‌اند و در ایستادگی تردیدی وجود ندارد و قطعا این یاوه گویی ها بر عزم راسخ ملت ایران می افزاید.

در این مراسم پس از اجرای برنامه‌های نظامی و برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی ایران از سه نفر از جانبازان 70 درصدی شهرستان ساوه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما