شناسهٔ خبر: 21557297 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حضور امریکا در منطقه سند بطلان این کشور است

گروه سیاست و اقتصاد: رییس قرارگاه عمار با تاکید بر اینکه حضور امریکا در منطقه به تنهایی سند بطلان این دولت خبیث است، اظهار داشت: امریکا می‌خواهد که ما در منطقه حضور نداشته باشیم و می‌گوید چرا ایران در سوریه و عراق است درحالی که از چرایی حضور خود در منطقه غافل است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، به نقل از رسا، حجت الاسلام والمسلمین شیخ مهدی طائب در سومین شب از ماه محرم در جمع عزاداران حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس با اشاره به ویژگی های حرکت عاشورا گفت: اساس این حرکت تاریخی برای خدا بوده و این نوحرکت اقتضائاتی دارد که باید تبیین و بررسی شود.
وی، اظهار داشت: یکی از اقتضائات حرکت برای خدا این است که در برابر دشمن هر گونه ولایت پذیری را باید کنار گذاشته مانند امام حسین(ع) که در قیام عاشورا، ولایت پذیری یزید را کنار زد، همچنین در قیام برای خدا نباید به دشمن روی خوش نشان داد.
حجت الاسلام والمسلمین طائب، جنگ تحمیلی را نمونه بارز حرکت برای خدا عنوان کرد و گفت: اگر حرکت برای خدا و در راه اعتلای ارزش های اسلامی است باید بدانیم که قیام برای خدا راحت نیست، قیام عاشورای حسینی یکی از قیام هایی است که با هدف احیای امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از فرائض مهم دینی انجام شد که باید این گونه قیام ها حفظ شوند.
حضور ‌امریکا در منطقه سند بطلان این کشور است
رییس قرارگاه عمار با اشاره به یاوه گویی های رییس جمهور امریکا گفت: بر اساس قرآن، حرف های ترامپ کفر به حق و رسول حق است، درحالی که حرف های انقلاب اسلامی غیر از حرف رسول الله (ص) نیست.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه حضور امریکا در منطقه به تنهایی سند بطلان این دولت خبیث است ادامه داد: امریکا می خواهد که ما در منطقه حضور نداشته باشیم و می گوید چرا ایران در سوریه و عراق است درحالی که از چرایی حضور خود در منطقه غافل است.  

استاد حوزه علمیه قم گفت: مردم ایران به دلیل پذیرش ولایت الله مورد دشمنی و خصومت استکبار به ویژه امریکای جنایتکار قرار گرفته است،

خطر ربا در نابودی جامعه بیشتر از فحشاست

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تعریف جامع از ربا، آن را گرفتن یک مال در عوض پرداخت مالی از همان جنس، به طوری که میزان یکی زیادتر از دیگری باشد معنا کرد و گفت: ربا در دین اسلام و در احاديث فراوانی از پيامبر اسلام و ائمه اطهار (ع) يكی از گناهان كبيره است.

رییس قرارگاه عمار در ادامه افزود: ربا از جمله گناهانی است كه در قرآن مجيد نه تنها بر آن وعده عذاب داده شده بلكه تشديد عذاب آن را بيش از بسياری از گناهان دانسته است.

وی با بیان اینکه ربا سرمایه را از بین می برد خرید و فروش ربایی برای هر دوطرف ضرر بوده و ریشه معامله را برهم می زند، تصریح کرد: آخرت تجلی دنیاست، از ربا باید دوری کرد چراکه یک درهم ربا در نزد خداوند برابری می کند با هفتاد برابر فحشا که با محرم انسان در خانه خدا انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین طائب گفت: اگر خدایی ناکرده در جامعه ای فحشا و زنا زیاد شود نتیجه آن زیاد شدن جوانمرگی است با این تعاریف، خطر ربا در نابودی جامعه بسیار زیادتر از فحشا و زنا است.

وی ربا در شرع بر دو قسم اعم ربای قرضی و ربای در معامله است تصریح کرد: ربای قرضی به این معناست که شخصی مال خود را به ديگری قرض دهد به شرطی كه پس از مدتی زيادتر از آن چه داده پس بگيرد.

رییس قرارگاه عمار در ادامه با تشریح ربای در معامله تاکید کرد: برای دوری از ربا، لازم است كه افرادی كه اهل تجارت هستند طبق روايت وارده، از مسائل و احكام ربا مطلع باشند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه كلمات و گفتار در ايجاد و عدم ربا، نقش اساسی دارند، افزود: به عنوان مثال شخصی كالای را به صورت نسيه يا قسطی می خرد، فروشنده بعد از بيان قيمت نقدی، می گويد: اين قيمتش صد هزار تومان است و برای سه ماه ديگر سودش می شود صد و بيست هزار تومان، اين گونه گفتار شبهه ربا دارد.

 ربا دادن همانند ربا گرفتن حرام است

رییس قرارگاه عمار تاکید کرد: ربا در صورتی حرام است كه از ابتدا شرط زيادی و سود بشود ولی اگر از ابتدا شرط نبوده بلكه بعدا چيزی اضافه بصورت هديه يا چيز ديگر بدهد حرام نيست.

وی با تاکید بر اینکه ربا دادن نیز همانند ربا گرفتن حرام است تصریح کرد: ربا خوار از آثار خير و بركت معنوی كه در كسب و كار و جنبش و سعی در تحصيل معاش است محروم است.

نظر شما