شناسهٔ خبر: 21557180 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دیده بان حقوق بشر:

رویکرد شورای امنیت نسبت به نقض حقوق بشر در عراق گزینشی است

خبرگزاری شبستان:دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که شورای امنیت نسبت به نقض حقوق بشر از سوی نیروهای ضد داعش مانند ائتلاف آمریکایی در عراق بی توجه بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از راشاتودی،دیده بان حقوق بشر،شورای امنیت سازمان ملل را متهم به ناتوانی در تحقیق درباره جنایت های جنگی و نقض حقوق بشر توسط نیروهای ضد داعش در عراق کرد.

این گروه خاطرنشان کرد که چشم بستن به روی نقض حقوق بشر در عراق یک رویکرد «معیوب و گزینشی» است.

روز پنج شنبه،شورای امنیت سازمان ملل به حمایت آمریکا  قطعنامه ای را تصویب کرد که به موجب آن،تیم تحقیقاتی برای جمع کردن مدارک و شواهد «جنایت های جنگی»،جنایت علیه بشریت و قتل عام های انجام شده از سوی اعضای گروه تروریستی داعش تشکیل شود.

در حالی که بسیاری از این تصمیم استقبال کردند و «نیکی هیلی»،نماینده آمریکا در سازمان ملل،تصویب این قطعنامه را اولین اقدام مهم علیه خشونت های گروه تروریستی داعش دانست،دیده بان حقوق بشر قائل بر این است که شورای امنیت سازمان ملل زیر پا گذاشته شدن حقوق بشر از سوی نیروهای ضد داعش را به طور کامل مورد بی توجهی قرار داده است.

«سارا لی ویتسون» در این باره به راشاتودی گفت: این یک رویکرد کاملا خدشه دار و گزینشی است زیرا فرصت تحقیق درباره جنایت های مرتکب شده از سوی همه گروه های درگیر در جنگ عراق را ندارد.

دیده بان حقوق بشر در این باره گفت: ما به طور قطع همه جنایت های گروه تروریستی داعش را ثبت کرده ایم اما در عین حال در جریان نقض های جدی حقوق بشر از سوی گروه های دیگر از جمله ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا نیز هستیم.

 

 

نظر شما