شناسهٔ خبر: 21557178 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، ری و تجریش:

لزوم تشکیل کمیته‌ای برای بهره‌برداری از نتایج گزارش‌های مربوط به پلاسکو/ مشکلات کسبه پلاسکو باید سریعتر رفع شود

بر لزوم تشکیل کمیته ای متشکل از کمیسیون‌های مرتبط شورا و نمایندگان سازمان‌ها، نهادها و وزارتخانه‌های مربوطه با محوریت شورا برای بهره گیری از نتایج گزارش های ارائه شده در مورد حادثه پلاسکو تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، ری و تجریش در جلسه علنی شورای در واکنش به گزارش هیات ویژه گزارش ملی بررسی حادثه ساختمان پلاسکو گفت: بعد از حادثه غم انگیز پلاسکو دغدغه ای جدی در مورد ضرورت رعایت اصول ایمنی در کل کشور ایجاد شد که اگر ما بتوانیم از مجموع این مطالعات، ارزیابی‌ها و آسیب شناسی‌هایی که انجام شده بهره بگیریم حادثه پلاسکو می‌تواند نقطه عطفی در تاریخ رعایت اصول ایمنی باشد، همانطور که وقتی حادثه تلخ بم پیش آمد بعد از حادثه ما شاهد تغییرات در آیین نامه های مختلف مقررات ملی ساختمان،آیین نامه ۲۸۰۰ زلزله بودیم و رعایت اصول مربوط به سازه در کشور ما و در شهر تهران نتیجه حادثه بم بود.

سالاری با اشاره به نگرانی های این روزها و بعد از حادثه پلاسکو اظهار داشت: تاکنون کمیته‌های مختلفی شامل ۳ کمیته در شورای شهر تهران، کمیسیون عمران مجلس و کمیته دولت به منظور بررسی دلایل وقوع و ابعاد این حادثه تشکیل شده و گزارش‌های خوبی نیز ارائه شده است.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: ما ساختمان‌هایی مانند پلاسکو را نه تنها در شهر تهران که در کل شهرهای کشور داریم. اکنون دو دهه است که مقررات ملی ساختمان در کشور ما تصویب شده است بنابراین ساختمان‌هایی که قبل از آن احداث شدند بر اساس این مقررات ساخته نشده‌اند و بسیاری از ساختمان‌هایی که در مرکز شهر تهران وجود دارد نتیجه همان ساخت و سازهای بدون مقررات است، لذا پیشنهاد من اینست که کمیته ای شکل بگیرد متشکل از کمیسیون های مرتبط شورا و نمایندگان سازمان‌ها، نهادها و وزارتخانه‌های مربوطه با محوریت شورا برای پیگیری نتایج گزارش‌های کمیته‌های تشکیل شده ، ما طرحی را نیزما با همکاری کمیسیون‌های مربوطه تهیه کردیم تا به امضاء اعضا برسد.
سالاری ادامه داد: بخش دیگری از مشکلات ایجاد شده مربوط به ذینفعان حادثه پلاسکو یعنی مجموعه ای از کسبه ای که در آنجا مشعول به کار بودند و آسیب زیادی از این حادثه دیدند، است و می‌بایست شهرداری تهران و شورای شهر بعنوان پارلمان محلی با مالک اولیه که بنیاد مستضعفان است مشکلات این افراد را پیگیری و رفع کنند. البته کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در حال پیگیری این موضوع است که من به نوبه خودم از آن ها تشکر می کنم.
وی در پایان با تاکید بر اهمیت مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان افزود: این مبحث اساسا به موضوع ایمنی می‌پردازد که خوشبختانه در دولت قبل تصویب شد اما آیین نامه های آن هنوز تهیه و تصویب نشده است که این مهم باید هرچه سریعتر انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما