شناسهٔ خبر: 21556989 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار چهارمحال و بختیاری:

۱۱۰ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری به خارج از کشور صادر شد

R41350/P1486/S6,54/CT11

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۱۱۰ میلیون دلار کالا از استان به خارج از کشور صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، قاسم سلیمانی ظهر امروز در نشست منطقه ویژه اقتصادی استان با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در بخش‌های مختلف آب رسانی، گازرسانی و توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و نقش آن‌ها در توسعه استان اظهار داشت: اگر منطقه گردشگری شیدا رونق بگیرد بدون شک آن منطقه به یکی از قطب‌های گردشگری استان تبدیل می‌شود.

وی به اهمیت منطقه ویژه اقتصادی اشاره کرد و افزود: این منطقه اگر فعال شود مجموعه پردرآمدی برای استان خواهد بود و تحرک عظیمی در میزان صادرات و واردات استان ایجاد می‌کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: با توجه به اینکه اصفهان فاقد منطقه ویژه اقتصادی است قطعا مشتریان زیادی به منطقه ویژه اقتصادی استان جذب می‌شود، اگر این منطقه رونق بگیرد استان زنده و تحول عظیمی در بحث بازرگانی ایجاد می‌شود.

سلیمانی راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در استان را به نفع تولیدکنندگان داخل و بیرون استان دانست و تصریح کرد: چون مجوز این منطقه از شورای عالی مناطق آزاد گرفته شده است بنابراین فروش زمین در این منطقه منعی ندارد اما باید انعقاد قرارداد برای فروش و واگذاری زمین حساب شده باشد.

وی به صادرات 110 میلیون دلاری کالا از استان به خارج از کشور اشاره و تصریح کرد: پرداخت تسهیلاتی مانند معافیت‌های مالیاتی و گمرکی به مناطق ویژه اقتصادی سبب می‌شود سرمایه گذاران انگیزه بیشتری برای ورود به این منطقه داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت تامین زیرساخت‌های آب، برق، گاز و مخابرات در این منطقه، ادامه داد: لازم است طرح جامعی از تعداد و میزان مصرف کنندگان در منطقه ویژه اقتصادی تهیه و به شرکت توزیع برق استان برای تامین برق و یا در صورت نیاز احداث پست ارائه شود.

سلیمانی به پیش بینی 242 لیتر آب از محل طرح انتقال آب بن-بروجن به منطقه ویژه اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: در هفته جاری باید نشستی با حضور دفتر سرمایه گذاری استانداری، شرکت آب منطقه‌ای، سازمان صنعت و معدن، شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان همیاری شهرداری‌های استان برگزار و وضع توزیع آب از منابع محلی و پروژه انتقال آب بن-بروجن برای منطقه ویژه اقتصادی استان تعیین و اعلام شود.

انتهای پیام/

نظر شما