شناسهٔ خبر: 21556888 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرحله سوم رزمایش بزرگ حیدر کرار در مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین آغاز شد

صاحب‌خبر -

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه برگزاری این رزمایش در گفتگو با خبرنگار ایرنا، هدف از برگزاری این رزمایش را ارزیابی تحرک و کارآمدی یگان های ویژه واکنش سریع ارتش و براساس تصمیم های عملیاتی و واکنش های اتخاذ شده در این منطقه بیان کرد.
سردار سرتیپ نوذر نعمتی افزود: این رزمایش در راستای رزمایش های گذشته که از 2 سال پیش در این منطقه آغاز شده است برای ارزیابی یگان های ویژه واکنش سریع برگزار شد که مرحله نخست آن سال 94 در همین منطقه و مرحله دوم آن در شمال شرق کشور برگزار شد و مرحله سوم آن نیز امروز با حضور این یگان ها در منطقه عمومی مرز رسمی پرویرخان قصرشیرین در حال برگزاری است.
وی اظهار کرد: تیپ های نیروی مخصوص و تیپ های زرهی واکنش سریع در این رزمایش مرحله به مرحله وارد عمل می شوند که در قسمت نخست رزمایش تحرک و آمادگی پاسخ به نیاز عملیاتی از یگان ها را همان طور که انتظار داشتیم به صورت کامل و طبیعی و از پیش طراحی شده و بدون ابلاغ به یگان ها با اقدام به موقع و پاسخ خوب نیروها انجام شد.
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: این رزمایش به مدت یک هفته در چندین مرحله و به صورت مختلف ادامه دارد که سعی ما این است برابر طراحی از قبل و واکنش های مورد نیازمان، یگان های مورد نیاز رزمایش را وارد عمل کنیم.
سردار سرتیپ نعمتی افزود: رویکرد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در خصوص همه پرسی اقلیم کردستان عراق همان رویکردی است که مسئولان عالی رتبه نظام دارند و تابع تصمیم آنها هستیم.
وی افزود: با وجود ناامنی های آن سوی مرز، با هوشیاری نیروهای مسلح هر روز شاهد پیشرفت آبادانی و سازندگی در این منطقه هستیم که این امر نشان از امنیت بالای مرزهای کشورمان دارد که این مهم به برکت خون شهدا و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و تلاش نیروهای مسلح حاصل شده است.
وی در خصوص آمادگی ارتش جمهوری اسلامی ایران در رابطه با خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز خسروی نیز اظهار داشت: براساس مسئولیتی که به ارتش واگذار شده آماده ارائه خدمات مطلوب به زائران هستیم و امید است این راهپیمایی باشکوهتر و پرشورتر از سال های قبل انجام شود.
وی از پشتیبانی ارتش در بخش های امدادی، پزشکی و امنیتی به زائران اربعین در مناطق مرزی خبر داد.
فرمانده قرارگاه منطقه ای ارشد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی (نزاجا) در غرب کشور نیز گفت: با تقویت نیروها و رصد کامل اطلاعاتی، نوار مرزی غرب کشور در امنیت کامل است.
سردار سرتیپ فرهاد آریانفر گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با پیروی از سیره و منش شهدا که پرچم دار حریت و آزادگی هستند، آماده دفاع و پاسداری از مرزها هستند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت 186 کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها 2 مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان قرار دارد.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*

نظر شما