شناسهٔ خبر: 21556833 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

ناتو مرکز توانبخشی برای "نظامیان افغانستان" در کابل احداث می‌کند

خبرگزاری میزان- ماموریت حمایت قاطع به رهبری ناتو در افغانستان، از ساختن یک مرکز بزرگ توانبخشی برای زخمی‌شدگان نظامی و غیرنظامی افغانستان خبر داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، ماموریت حمایت قاطع به رهبری ناتو در افغانستان، از ساختن یک مرکز بزرگ توانبخشی برای زخمی‌شدگان نظامی و غیرنظامی افغانستان خبر داده است.

ناتو دیروز، جمعه ۳۱ سنبله، اعلام کرد که این مرکز به ارزش ۵۴ میلیون دلار در شفاخانه‌ی نظامی سردار محمد داوود خان در کابل ساخته می‌شود.

بر بنیاد خبرنامه‌ ناتو، کار ساخت این مرکز تا ختم سال ۲۰۱۹ میلادی تکمیل می‌شود.

ماموریت حمایت قاطع گفته است که این مرکز زمینه‌ درمان ۱۰۰ مریض زن و مرد، نظامی و غیرنظامی، را با خدمت‌های کامل فزیوتراپی فراهم خواهد کرد. این مرکز همچنین برای ۲۰ خانمی که برای آموزش در اکادمی علوم طبی افغانستان اشتراک می‌کنند، اقامتگاه خواهد داشت.

کورنیلس زیمرمن، نماینده ارشد ملکی ناتو در افغانستان گفته است: در یک ارتباط نزدیک با دولت وحدت ملی، ما تلاش می‌کند که نیروهای امنیتی افغان را به گونه‌ی فزاینده موثر، با ثبات و با صرفه بسازیم و نهادهای مجهزی ایجاد کنیم که توانایی آوردن امنیت برای افغان‌ها را داشته باشد.

آقای زیمرمن افزود:این مرکز نمونه‌ای دیگر از سرمایه‌گذاری و تعهد کشورهای عضو و شریکان ناتو توانا ساختن افغانستان برای ارایه خدمت‌های ضروری است.

جان نیکلسون، فرمانده کل نیروهای ناتو در افغانستان گفته است: این گام نخست ارایه‌ی سهولت توانبخشی در افغانستان است. مرد و زن ارتش و پلیس افغانستان در خط مقدم جنگ برضد تروریستها ست.

آقای نیکلسون افزود: جنگ دشوار بوده است و آنان (افغان‌ها) آسیب دیده‌اند. این مرکز کمکی برای توانا ساختن افغانستان در راستا ارایه‌ی درمان و پرستاری با کیفیت عالی از زخمی‌شدگان‌شان است و همچنین یک نهاد آموزشی مهم برای افغان‌هایی که مشغول طبابت هستند، است.

کانادا تا هنوز متعهد به پرداخت ۲۷ میلیون دلارکمک برای ساخت این مرکز شده است.

/انتهای پیام/

نظر شما