شناسهٔ خبر: 21555143 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

پایان حضور داعش در حومه غربی دیرالزور و ریف جنوب شرقی رقه

در ادامه عملیات ارتش سوریه در استان‌های دیرالزور و ریف رقه، این نیرو‌ها موفق شدند به حضور داعش در حومه غربی دیرالزور و ریف جنوب شرقی رقه پایان دهند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، یک منبع نظامی سوری در گفت‌وگو با پایگاه خبری «مراسلون» از اتصال دو منطقه حومه غربی دیرالزور و حومه شرقی رقه و تلاقی نیروهای سوری در حال عملیات در این دو منطقه خبر داد.

به گفته این فرمانده میدانی ارتش سوریه، این اتصال پس از آن حاصل شد که نیروهای سوری موفق شدند، شهرک‌های معدان، الخمیسیة و الجابر را آزاد و مواضع خود را در این شهرک‌ها که در سواحل غربی رودخانه فرات در حومه شرقی رقه قرار دارند، تحکیم کنند.

منبع مذکور در ادامه خاطر نشان کرد: ارتش سوریه پاکسازی کامل منطقه قرار گرفته بین حومه شرقی رقه و حومه غربی دیر الزور را از گروه‌های تروریستی به اتمام رساند و به این ترتیب کنترل بیش از ۳۵ شهرک و نقطه مرتفع را در دست گرفت.

یگان‌های ارتش سوریه پیشتر با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش روسیه موفق شده بود، در طول محور ساحل غربی رودخانه فرات پیشروی کند و طی درگیری با گروه‌های تکفیری وابسته به «داعش» صد‌ها تروریست تکفیری را از پای درآورده و تعداد زیادی از تجهیزات نظامی این گروه از جمله توپ، نفربر، زره‌پوش، تانک و خودروهای بمبگذاری شده را منهدم کند.

با این پیروزی بزرگ ارتش سوریه عملا به موجودیت داعش در حومه جنوب شرقی رقه و حومه غربی دیرالزور در کرانه جنوبی غربی رودخانه فرات پایان می‌دهد.

اما در محور شرقی شهر دیر الزور، گزارش‌های میدانی از سیطره نیروهای مسلح موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه»، مورد حمایت مستقیم آمریکا بر میدان‌های نفتی العزبة و کونیکو، در شمال شهرک «خشام»، واقع در کرانه شرقی رودخانه فرات در جنوب شرقی دیرالزور خبر می‌دهند.

این درحالی است که عملیات نظامی ارتش سوریه در منطقه «حویجة صکر»، در دیر الزور همچنان ادامه و درگیری‌های شدیدی بین گروه‌های تکفیری داعشی با نیروهای سوری که از حمایت نیروی هوایی ارتش این کشور و روسیه بهره می‌برند، جریان دارد.

نظر شما