شناسهٔ خبر: 21554912 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

نماینده پاکستان در سازمان ملل:

«هند» مادر تروریست‌های جنوب آسیا است

خبرگزاری تسنیم

ملیحه لودهی نماینده پاکستان در سازمان ملل در پاسخ به سخنان وزیر امور خارجه هند اعلام کرد: مادر تمام تروریست‌های جنوب آسیا کشور هند است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، به نقل از جیو تی وی، ملیحه لودهی نماینده پاکستان در سازمان ملل اعلام کرد سخنان «سشما سوراج» وزیر امور خارجه هند درباره «محمد علی جناح» رهبر استقلال پاکستان بی‌اساس است و هند خود مادر تمام تروریست‌های جنوب آسیا است.

وی طی سخنرانی خود تصریح کرد: هنوز یاد و خاطره کشتار بی‌رحمانه مسلمانان گجرات توسط هند در یادها زنده است و هیچ اقلیتی در هند امنیت ندارد.

ملیحه لودهی افزود: دهلی‌نو تصور نکند کشمیر بخشی از خاک این کشور است بلکه تسلط آنها بر کشمیر غیرقانونی و خلاف درخواست مردم این منطقه است.

نماینده پاکستان در سازمان ملل مدعی شد: دولت هند از بسیاری گروههای تروریستی منطقه حمایت می‌کند، و علیرغم درخواست‌های مکرر اسلام‌آباد دهلی‌نو حاضر نیست پای میز مذاکره نشسته و به حل و فصل مسائل بپردازد.

او سپس به موضوع دستگیری کلبهوشن یادیو در پاکستان اشاره کرده و گفت: وی یک جاسوس هندی بوده و خود به جرائمش اعتراف کرده است.

ملیحه لودهی در بخش دیگری از سخنانش به آتش‌گشایی یک سویه هند به مرزهای پاکستان اشاره کرده و از مجامع جهانی خواست وظایف خود در این خصوص را انجام داده و به دولت دهلی نو فشار وارد کنند.

سال‌هاست دو کشور هند و پاکستان بر سر مسئله کشمیر با یکدیگر اختلاف دارند و گفته می‌شود ارتش هند با تصرف غیر قانونی کشمیر طی سه دهه 68 هزار مسلمان را در این منطقه قتل عام کرده است.

روز گذشته وزیر کشور پاکستان اعلام کرده بود: اسلام‌آباد وظیفه خود می‌داند که همیشه از کشمیر حمایت کرده و صدای فریاد آنان را به گوش جهانیان برساند.

 

نظر شما