شناسهٔ خبر: 21554781 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایران ظرفیت مدیریت شدیدترین بحران‌ها را دارد/عربستان در پی ایجاد ناتوی عربی است

مشاور فرماندهی کل قوا گفت: ایران ظرفیت مدیرت شدیدترین بحران ها را دارد و امنیت آن برای تمام دنیا روشن ومشخص است.

صاحب‌خبر -

ایران ظرفیت مدیریت شدیدترین بحران‌ها را دارد/عربستان در پی ایجاد ناتوی عربی استبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  سردار حسین دهقان مشاور فرماندهی کل قوا در صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم گرامی داشت هفته دفاع مقدس در ساختمان وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی برای کسانی است که در آن دوران حضور داشتند و برایشان تجدید خاطره است همچنین برای کسانی که در آن دوران را تجربه نکرده اند، هفته دفاع مقدس می تواند فرصتی برای پاسخ به سوالات آنها را فراهم کرده است.

وی در ادامه افزود: هفته دفاع مقدس تدوین درست از آنچه که رخ داده و همچنین بیانگر دستاوردها و سرمایه ای است که در آن مقطع از زمان شکل گرفته و باید به عنوان ارزش بازخوانی شود و همچون راهنما فراروی مسیرمان قرار گیرد.

وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: ملتی که مورد هجوم قرار می‌گیرد این حق را دارد که از خود دفاع کند و دفاع امری ذاتی در هر موجود زنده ای است. دفاع همواره وجود دارد و هیچ ملتی اجازه نمی دهد استقلال، سرمایه و تاریخش به تاراج برود و باید از خود دفاع کند.

وی تصریح کرد: جنگ تحمیلی که در ایران رخ داد یک جنگ متعارف نبود بلکه جنگ مقاومت بود که می توان عنوان آن را جبهه جنگ حق علیه باطل و مقاومت یک ملت در برابر استبداد نامگذاری کرد.

سردار دهقان تاکید کرد: انقلاب اسلامی حرف و راه جدیدی را مطرح کرد و آن نه گفتن به همه قدرت ها و مکاتب غیردینی بود.

وی بیان کرد: اتهامی که به انقلاب اسلامی ما وارد کردند این بود که انقلاب اسلامی می‌خواهد خود را به تمام جهان صادر کند، امروز هم به دلیل خصومت با انقلاب اسلامی در فضایی منطقی و آرامش (سازمان ملل) سخنانی غیر منطقی از زبان یک سیاستمدار و رییس جمهور کشوری  مثل آمریکا مطرح می‌شود در واقع وقتی چنین قدرتی در ذلت، احساس آشفتگی می‌کند این‌چنین فریاد سر می‌دهد.

دهقان افزود: دشمن در همه تحریم ها، فشارها و جنگ علیه کشور ما تلاش کرد که نسبت به براندازی نظام استحاله و تغییر رفتار اقدام کند و با ابزارهایی نظیر تحریم، تهاجم فرهنگی و ترور سعی کرد به اهداف خود برسد اما تا به امروز موفق نشده است، در حالیکه هر کشوری غیر از ایران قطعاً نمی توانست در مقابل چنین دولتی قد علم کند.

مشاور فرماندهی کل قوا توضیح داد: آمریکا پس از 11 سپتامبر نحوه جنگیدن با مقاومت‌ها را عوض کرد، جنگ‌های نیابتی توسط دولت‌های وابسته به آنها و اشخاص تحت فرامین آنها انجام می‌شود و امروز مشخص است که در عراق، سوریه و یمن چه کسی مشغول مشکل‌آفرینی برای مسلمانان است.

به گفته وی درسهای دفاع مقدس باید سرلوحه کار ما باشد و آنها را به نسل های بعدی منتقل کرد.

دهقان بیان کرد: ملت و نظام جمهوری اسلامی امروز در دنیا به عنوان ملتی مقتدر، شکست ناپذیرو الگو تلقی می شوندو دنیا پذیرفته تنها کشوری که می تواند در مقابل نظام سلطه مقاومت کند، ایران است.

وزیر سابق دفاع با اشاره به اینکه ما در جنگ تحمیلی آب دیده شدیم و نظام ایران ظرفیت مدیرت شدیدترین بحران ها را دارد، گفت: امروز در کشور ما امنیت و ثبات برای همه روشن است.

وی گفت: جنگ آینه انعکاس همه ظرفیت های برجسته یک ملت است و همچنین ترجمه همه آیات الهی در وعده پیروزی به مومنان و وعده شکست برای مشرکان و کافران بود.

سردار دهقان در خاتمه یادآور شد: ما به دنبال نفی نظام سلطه هستیم و فریاد عدالت خواهی، پذیرش حقوق ملت ها و دفاع از مستضعف را سر می دهیم.

انتهای پیام/

نظام سلطه از درگیری‌های قومی و مذهبی سود می‌برد

نظر شما