شناسهٔ خبر: 21554399 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اختصاصی مشرق/

کمر داعش در حومه شرقی شهر شرقاط شکسته شد/ حرکت کاروان جبهه مقاومت به سوی لانه فساد تروریست‌ها + نقشه میدانی

در مرحله سوم عملیات نیروهای عراقی که منجر به پاکسازی کامل محور شرقی رود دجله شد، نزدیک به ۴۰ روستای از لوث وجود عناصر تروریستی داعش آزاد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از شمال استان صلاح الدین عراق حاکیست، عملیات پاکسازی حومه شرقی شهر الشرقاط همچنان ادامه دارد و نیروهای عراقی در چهارمین روز عملیات، ضربات سنگینی را به تروریست های داعش وارد کردند.

نیروهای ارتش، بسیج مردمی، پلیس فدرال و واکنش سریع عراق پس از ۴ روز موفق شدندعملیات را در بخش شمال شرق، شرق و جنوب شرق حومه شهر الشرقاط با موفقیت به پایان برساندند و در نهایت بخش شرقی رود دجله از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی شد.

در مرحله سوم عملیات نیروهای عراقی که منجر به پاکسازی کامل محور شرقی رود دجله شد، نزدیک به ۴۰ روستای از لوث وجود عناصر تروریستی داعش آزاد شد. در جریان این عملیات، دهها تن از تروریست های داعش کشته و زخمی شدند.

اسامی مهم ترین مناطق آزاد شده در حومه شرقی شهر الشرقاط به شرح ذیل است:

« تل شعیر، تل محمد، ارحمه،سروه، شاطی الجدر،النور،تل النور،ام العظام،تل الورد،الاغر،تل الاغر،الجدر،جویکس،دوسره،سفلی،صبیح فوقانی،لزراریه،شریعه،الحلوه،کررود،جار بردان،حلیوه سفلی،حلیوه العلیا،حلیوه الوسطی،شمیط.ساردک، الخازر العلیا،عتیره العنادیه،عرب سلمان،نجم،الشاوی،حمد محمد علی،النمل،لسدر،حتیره لخازر،الصباغیه، رجم الوادی،الروایه،رانجی،الشک،القبه،سفله،النمیصه،العون،السبیل و العنادیه»

نیروهای عراقی در این عملیات همچنین توانستند پل مهم «الزرکه» که محل اتصال دو شهر « طوز خورما و تکریت» است را به همراه جاده ارتباطی « الحدادیه - پل الزرکه» را به طور کامل از وجود تروریست های داعش پاکسازی کنند. در جریان این درگیری ها هم ۸۵ تن از تروریست ها کشته و زخمی شدند.

به گزارش مشرق، در ۲۴ ساعت گذشته، نیروهای عراقی موفق شدند ۳۴۶ کیلومتر مربع از مساحت آلوده را در شمال استان صلاح الدین ( حومه شرقی شهر شرقاط) پاکسازی کنند؛ در جریان مرحله سوم عملیات هم ۶ پایگاه و ۵ خودروی انتحاری تروریست های داعش در منطقه منهدم شد؛ نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق پس از پاکسازی حومه شرقی شهر شرقاط به سوی مناطق اشغالی استان کرکوک حرکت کرده اند و در گام نخست موفق به پاکسازی شهر « الزاب» و روستاهای حومه شدند.

نظر شما