شناسهٔ خبر: 21553889 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

انتقاد قرضاوی از قاهره به دلیل منع برگزاری مراسم تشییع رهبر سابق اخوان‌المسلمین

رئیس مرکز موسوم به «اتحادیه جهانی علمای مسلمان» ممانعت مصر از برگزاری مراسم تشییع جنازه «محمد مهدی عاکف» رهبر سابق اخوان‌المسلمین را به باد انتقاد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «یوسف القرضاوی» شنبه شب، برای «محمد مهدی عاکف» رهبر پیش جماعت اخوان المسلمین مصر، در منزل خود در دوحه، «نماز میت غایب» برگزار کرد.

قرضاوی پس از نماز در جمع حضار گفت که دولت مصر برگزاری مراسم تشییع جنازه و برگزاری نماز میت غایب برای عاکف را ممنوع کرده اما میلیون ها مسلمان در سراسر جهان برای وی نماز اقامه کردند.

قرضاوی در این مراسم که با حضور خالد مشعل رئیس سابق دفتر سیاسی حماس و تعدادی از رهبران معارض مصر و جمعی از روحانیون برگزار شد، مواضع عاکف، «جهاد و ثبات قدمی» وی در «دعوت به حق» را ستود.

رئیس مرکز موسوم به «اتحادیه جهانی علمای مسلمان» همچنین از «تمیم بن حمد» امیر قطر به دلیل اجازه به وی جهت به جا آوردن نماز میت غایب برای عاکف قدردانی کرد.

مشعل نیز روابط متمایز عاکف با گروه های مختلف فلسطینی را ستود و گفت که منزل وی محل تردد رهبران فتح و حماس به خصوص «یاسر عرفات» بود.

به نوشته روزنامه القدس العربی، مشعل همچنین گفت، که عاکف علاقه شدیدی به اتحاد مواضع فلسطینیان داشت و همواره به وحدت و آشتی بین فتح و حماس دعوت می کرد.

روز جمعه گروه اخوان المسلمین درگذشت عاکف در سن 89 سالگی پس از انتقال وی از زندان به بیمارستان القصر العینی در قاهره را اعلام کرد.

دولت مصر روز شنبه با ممانعت از برگزاری مراسم تشییع جنازه عاکف تنها به خانواده او اجازه داد تا صبح زود با حضور نیروهای امنیتی، مراسم خاکسپاری را در یکی از قبرستان های شرق قاهره برگزار کنند.

پس از برگزاری مراسم خاکسپاری، «علیاء» دختر عاکف در صفحه خود در فیس بوک تنها این جمله را نوشت: «از همه چیز ممانعت کردند».

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما