شناسهٔ خبر: 21552478 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

مطهری:وزارت خارجه برای صحبت های موگرینی باید توضیح دهد

علی مطهری در پاسخ به تذکر نماینده اصولگرای مجلس که به نقل از موگرینی گفت ایران در کمیسیون مشترک نسبت به نقض برجام اعتراضی نکرده است،‌ گفت: از وزارت خارجه می‌خواهیم که توضیح دهند این صحبت خانم موگرینی صحت دارد یا خیر؟

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در تذکری برجامی،‌گفت: خانم موگرینی اشاره کرده‌اند که در کمیسیون مشترک، هیچ یک از طرفین هیچ اعتراضی نسبت به اجرای برجام نداشته است. یعنی به گفته ایشان، ایران هم اعتراضی نکرده است.

او خطاب به مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت، تصریح کرد: ‌شما می‎دانید بنابر گفته دکتر ظریف و صحبت های رهبری در دیدار با خبرگان، امریکایی ها نقض برجام کرده اند. این نکته به عنوان ابهام باید شفاف سازی شود. وزارت خارجه باید روشن کند که ما در این کمیسیون، اعتراضی به نقض برجام از سوی آمریکای قلدر داشته‌ایم یا خیر؟

سلیمی معتقد است: «اصل قصه نقض برجام برای همه روشن شده است و اینکه ایشان -موگرینی- اینگونه سخن گفته است،‌ نیازمند پاسخگویی از سوی ماست. اگر آمریکا این معاهده را نقض کرده است، چرا قانونی که مجلس تصویب کرده است، پیگیری نمی شود؟

مطهری که ریاست مجلس را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: از وزارت خارجه می‌خواهیم که توضیح دهند این صحبت خانم موگرینی صحت دارد یا خیر؟ البته ما هیئت نظارت بر اجرای برجام را داریم که بهتر است که این هیئت، اطلاع رسانی بیشتری به مردم داشته باشند.

بحث برجامی امروز مجلس، به این صحبت‌ها ختم نشد. شهباز حسن‎پور نماینده مردم سیرجان هم در بخشی از تذکر خود به برجام اشاره کرد و گفت: از سخنان رئیس‎جمهور در سازمان ملل و موضع شفاف آقای ظریف تشکر می‎کنم. آقای ظریف توجه داشته باشند که صحبت های رهبری در نشست مجلس خبرگان منشور نظام در مورد آمریکا است.

او با اشاره به جلسه امروز فراکسیون مستقلین با محمود واعظی، افزود: آقای واعظی در جمع نشست مستقلین گفتند که در آخرین نشست مجمع 5+1 همه از موضع شفاف ایران دفاع کردند و وزیر خارجه آمریکا با عقب نشینی گفت که موضع ایران را به گوش رئیس جمهور امریکا می رساند./خبرآنلاین

نظر شما