شناسهٔ خبر: 21551238 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کویتی های دو تابعیتی باید به دولت آمریکا مالیات بدهند

تهران - ایرنا - منابع آگاه به روزنامه کویتی الرای گفتند که براساس آمارهای غیررسمی نزدیک به 13هزار شهروند کویتی تابعیت آمریکایی دارند و باید به دولت آمریکا مالیات بپردازند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، روزنامه الرای کویت روز یکشنبه اعلام کرد: چند گزینه برای کویتی های دوتابعیتی وجود دارد یا این که اظهارنامه های مالیاتی و یا بانکی خود را ارائه دهند و از بخشودگی مالیاتی برخوردار شوند و یا این که از سفارت یا کنسولگری آمریکا درکویت بخواهند تابعیت آمریکایی آنان را لغو کند.
این منابع گفتند که وزارت امور دارایی تا به امروز یک پایگاه داده متشکل از 118 شرکت عامل محلی جمع آوری کرده که این شرکت ها و موسسه های مالی باید تا قبل از پایان سپتامبر گزارش های خود را در باره اتباع آمریکایی که دارای حساب های خارجی (خارج از آمریکا) هستند، اعلام کند.
منابع یاد شده گفتند که تعداد پرونده هایی که اداره مالیات آمریکا از اظهار نامه های سال 2015 دریافت کرده بالغ بر 24 هزار پرونده می شود که تعداد آنها به اندازه تعداد شرکت هایی که داده های خود را ارائه می دهند نیست چرا که صاحبان این پرونده ها در بیش از یک بانک و یا شرکت و صندوق حساب دارند.
این منابع درمورد تعداد کویتی های دارای دو تابعیت و موضع اداره مالی در برخورد قانونی با این افراد، گفتند که اداره مالی از تعداد این افراد با تعداد افرادی که فاتکا قوانین را بر آنها اجرا می کند آگاه نیستند زیرا گزارش های ارائه شده رمزگذاری شده و هیچ کسی جز اداره مالیات آمریکا نمی توند از آن مطلع شود و این قوانین درباره همه کسانی که دارای تابعیت امریکا هستند اجرا می شود.
منابع آگاه گفتند انتظار می رود سازمان های دولتی اولین اظهارات رسمی خود را در باره حساب شهروندان آمریکایی و افراد دوتابعیتی تا اکتبر آینده بیان کنند که انجام این کار در راستای اجرای توافق نامه مربوط به حسابرسی های مالیاتی خارجی (فاتکا) می باشد.
اداره مالیات آمریکا به موسسه های مالی در آمریکا و سراسر جهان اعلام کرده تا پایان ماه سپتامبر جاری وقت دارند گزارش های مالیاتی خود را به منظور تایید صحت، دقت و عدم افشای آن برای جلوگیری از پرداخت مالیات به این اداره ارائه دهند.
دولت های آمریکا و کویت در سال های گذشته توافقنامه حساب های خارجی معروف به فاتکا را امضا کرده اند که بر اساس آن کویت موسسه های مالی خود را ملزم می کند حساب های بانکی آمریکایی های مقیم این کشور را به آمریکا اعلام کنند.
خاورم**1408** 1064
مترجم: اکرم کرمی ** انتشار دهنده : فرشاد محسن زاده

نظر شما