شناسهٔ خبر: 21550874 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وجود 300 ساختمان ویژه و بلندمرتبه در مشهد

صاحب‌خبر -

آتشپاد حسن جعفری روز یکشنبه در نشست خبری افزود: 280 پروژه از این تعداد تاکنون شناسایی و مقرر شده است گزارش کامل ایمن سازی و تجهیزات ایمنی آنها به صورت دوره ای به این سازمان ارائه شود.
وی با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری سه هزار و 597 فقره بازدید ایمنی از ساختمانهای بلندمرتبه شهر و اماکن عمومی انجام شده اظهار کرد: در این مدت 483 تاییدیه ایمنی برای آنها صادر شده است.
وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی نیز پس از اخذ تعدادی اخطاریه در زمینه ایمن سازی بازارهای متعلق به این مجموعه، امسال ورود خوبی به مبحث ایمن سازی داشته است، افزود : مدیران آستان قدس رضوی از ابتدای امسال جلسات مختلف با آتش نشانی داشته و برای ایمن سازی بازارهای متعلق به این آستان مقدس اقدام کرده اند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد ادامه داد: در مجموع در حوزه ایمن سازی ادارات مشهد اقداماتی صورت گرفته ولی در زمینه ایمن سازی واحدهای مسکونی خلاء قانونی وجود دارد.
جعفری با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری 286 هزار و 161 تماس با سازمان آتش نشانی مشهد برقرار شد، افزود: حدود 43.9 درصد از این تماس ها مزاحمت تلفنی، 42 درصد تماس غیرمرتبط و 10 درصد تماس مشاوره ای بوده و چهار درصد تماسها منجر به عملیات شده است.
وی اظهار کرد : تعداد کل عملیات این سازمان در نیمه نخست سال جاری هشت هزار و 57 فقره بود که در حوادث مرتبط با آنها 421 نفر مصدوم و 43 نفر فوت شدند و حدود 4 هزار و 642 نفر نیز توسط ماموران این سازمان نجات یافتند.
وی ادامه داد : در 10 سال اخیر میانگین رشد عملیات آتش نشانی در مشهد حدود 11 درصد بود که میانگین کشوری آن بین 20 تا 25 درصد است.
وی با اشاره به فعالیت 21 ایستگاه آتش نشانی در مشهد طی سال 86 افزود : این تعداد هم اکنون به 49 ایستگاه افزایش یافته و یک ایستگاه نیز تا پایان سال بهره برداری می شود.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد گفت: همچنین تعداد ماشین آلات و خودروهای عملیاتی این سازمان از 92 دستگاه در سال 96 به 275 دستگاه در سال جاری افزایش یافته که تا پایان امسال به 313 دستگاه خودرو عملیاتی افزایش می یابد.
جعفری ادامه داد: هم اکنون پنج دستگاه خودرو عملیاتی در حال جذب است که یکی از آنها خودرو بالابر 55 متری است.
وی خاطرنشان کرد : همچنین شیرهای هیدرانت آتش نشانی نصب شده در سطح شهر در از 43 فقره در سال 86 به 745 شیر افزایش یافته و قرارداد نصب 200 دستگاه دیگر نیز منعقد شده است.
در این مراسم مانور حرکت و امداد در دود نیز برگزار شد.
هم اکنون هزار و 300 آتش نشان در 49 ایستگاه شهر مشهد خدمت می کنند.
7505 / 6053 خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

انتهای پیام /*

نظر شما