شناسهٔ خبر: 21550630 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زاغ بور،اولین اقامتگاه بوم گردی بیرجند

همزمان با هفته گردشگری، اولین اقامتگاه بوم گردی شهرستان بیرجند ، به نام زاغ بور، با حضور فرماندار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فعالان گردشگری استان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -
 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بیرجند ؛ سیروسی،مدیر مجموعه اقامتگاه بوم‌گردی زاغ‌بور در مراسم افتتاح اولین اقامتگاه بوم گردی در شهرستان بیرجند گفت: فعالیت این اقامتگاه، برای اقامت مسافران و بازدید از فضاهای قدیمی و سنتی است که افراد می‌توانند صبحانه، نهار و شام را در اینجا میل کنند و مکانی هم برای خواب و استراحت فراهم کرده‌ایم .

وی افزود: فعالان و علاقه‌مندان، می‌توانند به راحتی با هزینه بسیار کم، خانه‌های قدیمی با بافت تاریخی را بازسازی کرده و فضای اقامتی ایجاد نموده و به تبع آن صنعت گردشگری را گسترش دهند.

مدیر مجموعه اقامتگاه بوم‌گردی زاغ‌بور با اشاره به اینکه این اقامتگاه‌ها یکی از مهم‌ترین جنبه‌هایی است که می‌تواند فرهنگ بومی محلی یک منطقه را حفظ و معرفی کرد ، گفت: خانه بوم گردی زاغ بور مکانی تاریخی و ملموس است که می‌توان به راحتی و از نزدیک با فرهنگ ملی خود آشنا شد.

سیروسی افزود: اقامتگاه بوم گردی زاغ بور واقع در بافت تاریخی اکبریه ، به مساحت 460 متر مربع ، دارای 9 اتاق و ظرفیت پذیرایی 35 نفر است که باصرف هزینه ای بالغ بر 600 میلیون ریال ایجاد شده وبرای 4 نفر بصورت مستقیم در این خصوص اشتغال ایجاد شده است .
انتهای پیام/ب

افتتاح اولین اقامتگاه بوم گردی در بیرجند

نظر شما