شناسهٔ خبر: 21550568 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرمانده انتظامی استان مطرح کرد:

جاسازی شگفت‌انگیز 1.5 تن مواد مخدر در غلتک‌های راه‌سازی اصفهان

نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کشف نزدیک به یک و نیم تن مواد مخدر گفت: سه نفر از اعضای این باند دستگیر شدند و شیوه جدید و شگفت‌انگیزی از جاسازی در غلتک‌های راه‌سازی کشف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایسنا، سردار مهدی معصوم‌بیگی صبح مروز (یکشنبه) در نشست خبری اظهار کرد: به منظور افزایش تحرک و چابکی در مجموعه نیروی انتظامی طرح جدیدی با عنوان طرح عملیاتی اقدام و عمل تدوین شد و اتاق‌های اندیشه‌ورزی در این رابطه به عملیاتی با عنوان ذالفقار یک منجر شد.

وی ادامه داد: در حوزه مواد مخدر با تیمی که اقدام به قاچاق و فروش عمده مواد مخدر می‌کردند طی تلاش‌های اطلاعاتی و فنی صورت گرفته برخورد قاطع انجام گرفت و نهایتاً 1480 کیلوگرم مواد مخدر کشف شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: از مواد مخدر کشف شده 470 کیلوگرم هروئین است که باید توجه کرد هر 10 کیلوگرم تریاک معادل یک کیلوگرم هروئین است و این به این معنا است که گویا پلیس اصفهان 4700 کیلوگرم تریاک کشف کرده باشد. همچنین لازم به ذکر است این گروه از شرق کشور اقدام به توزیع مواد مخدر در استان‌های مرکزی و شمالی می‌کردند.

معصوم بیگی گفت: اولین پیام این کشف برای خانواده‌ها بود که باید از فرزندان خود مراقبت کنند. پیام دیگر نیز برای باندهای مواد مخدراست که بدانند پلیس با قدرت و شدت، هوشیارانه با هر نوع تحرک خلاف قانون برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: بخش دوم این عملیات به کالاهای قاچاق اختصاص یافت که در مجموع ارزش اقلام کشف شده حدود 35 میلیارد تومان شامل برنج، لوازم تحریر و تجهیزات خودرو برآورد شده است و 28 نفر نیز در این بخش دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اهمیت برخورد با اراذل و اوباش گفت: زیبنده استان فرهنگ‌پرور اصفهان اوباش‌گری و از بین بردن نظم و امنیت عمومی نیست. به همین علت بخش دیگر عملیات اقدام و عمل به مبارزه با اوباشگری پرداخته است. در مجموع برای این طرح 12 روز کار اطلاعاتی و 4 روز کار میدانی انجام شده است.

معصوم بیگی ادامه داد: این طرح از موفقیت بالایی برخوردار است و میزان مواد مخدر کشف شده در تاریخ انتظامی استان اصفهان کم سابقه بوده است. باور داریم امنیت در ایران مردم محور است و حضور  مردم نقش پررنگی در ایجاد نظم و امنیت دارد.

وی ادامه داد: هفته گذشته گزارش از عدم مراجعه چند روزه پدر یک خانواده دریافت کردیم و بلافاصله یک تیم جنایی کامل شکل گرفت و متوجه شدیم یک زن و شوهر فردی را ربوده و از حساب‌های فرد مبلغ 82 میلیون تومان برداشت کرده و سپس وی را به قتل رسانده اند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اخبار کذب بمب‌گذاری در استان اصفهان که در روزهای گذشته یک جریان رسانه‌ای ایجاد کرده بود، ادامه داد: بررسی‌های کارشناسانه در دست اقدام است و چنانچه این اتفاقات به قصد شوخی یا برهم زدن نظم عمومی انجام شده است عاملان آن را شناسایی کرده و به طور قاطع با آن‌ها برخورد می کنیم.

معصوم بیگی با اشاره به این که 80 درصد از فوتی‌های استان اصفهان متعلق به راکبان موتورسوار است، گفت: میانگین کشوری این آمار حدود 60 درصد است و بسیار اهمیت دارد پلیس در بحث مقابله با راکبان بدون کلاه ایمنی اقدمات پیش گیرانه و فرهنگی باید انجام دهد.

انتهای پیام

نظر شما