شناسهٔ خبر: 21550377 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ارتباط بین مدرسه و صنعت برقرار شود

استاندار فارس گفت: باید در کنار تدریس ، بازدیدهای حضوری و علمی از صنعت ، کشاورزی و حوزه‌های دیگر برای دانش

صاحب‌خبر -

استاندار فارس گفت: باید در کنار تدریس ، بازدیدهای حضوری و علمی از صنعت ، کشاورزی و حوزه‌های دیگر برای دانش آموزان همه مقاطع تحصیلی فراهم شود و این ارتباط بین مدرسه و صنعت و سایر حوزه ها برقرار شود.

به گزارش ایلنا،اسماعیل تبادار،در آیین بازگشایی مدارس با اشاره به اینکه وظیفه آموزش و پرورش تنها آموزش نیست افزود: کشورهایی که هم پیشرفت اقتصادی و رفاهی بالا و هم مولفه‌های فرهنگی ، اخلاقی و اجتماعی برجسته‌ای را در سیستم خود فراهم کرده اند، سیر و بنیان اصلی آن را  از مدرسه بنا نهاده‌اند و به مدرسه توجه ویژه‌ای داشته‌اند.

 استاندار فارس گفت: مهم ترین موضوع در علم اندوزی دانش‌آموزان، امر پرسشگری و توجه به خلاقیت و پویایی آنان است؛ بنابراین دانش آموزان باید در کسب علم پرسشگری را پیشه خود کنند.

تبادار با بیان اینکه آموزش و پرورش استان با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوان فارس جایگاه خوبی را در کشور دارد ادامه داد: باید در کنار تدریس و آموزش کلاسیک دروس، دوره‌ها و بازدیدهای حضوری و علمی از صنعت ، کشاورزی و حوزه‌های دیگر برای دانش آموزان همه مقاطع تحصیلی فراهم شود و این ارتباط بین مدرسه و صنعت و سایر حوزه ها برقرار شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌ها در استان، کمبود و بحران آب است باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که دانش‌آموزان در شهر و روستا از  اراضی و مجموعه‌های تولیدی کشاورزی بازدید کنند و در نتیجه  هر دانش‌آموز، خود رسانه‌ای برای درست مصرف کردن و صرفه‌جویی در آب می‌شود.

تبادار ادامه داد: شاید معیشت معلمان در وضعیت مناسبی نباشد اما مناعت‌طبع و اندیشه والای معلم سبب می‌شود معلمان هیچگاه در انجام وظایف خود کوتاهی نکنند.

نظر شما