شناسهٔ خبر: 21550323 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

هیلاری کلینتون:

حمایت زنان از ترامپ توهین به خودشان است

نامزد شکست‌خورده انتخابات آمریکا معتقد است زنانی که از «دونالد ترامپ» حمایت می‌کنند، در واقع در حال توهین به خودشان هستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از مجله فورچون؛ «هیلاری کلینتون»، نامزد شکست خورده حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، در مصاحبه با برنامه تلویزیونی «اِی اِم جوی» نظر خود را درباره اظهارات «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، درباره زنان و دیدگاه جنسیت‌گرایانه وی بیان کرد.

او در این مصاحبه گفت: وقتی می‌بینم زنانی هستند که از ترامپ حمایت می‌کنند، فکر می‌کنم چرا آن‌ها به طور عمومی و آشکارا در حال توهین کردن به خودشان هستند؟ چرا اجازه می‌دهند کسی درباره جایگاه و مقام اجتماعی شان اینگونه اظهار نظر کند؟ آیا این زنان هیچ ارتباطی میان این اظهار نظرات نمی‌بینند؟

کلینتون در ادامه بر مبارزه علیه جنسیت گرایی تاکید کرد و گفت: با اینکه زنان بیشتری به من رای داده بودند؛ رای زنان سفیدپوست را از دست دادم.

البته کلینتون اذعان کرد وی در کسب آرای زنان سفیدپوست به یک موفقیت نسبی دست یافت؛ زیرا تعداد این آرا از آنچه «باراک اوباما»، رئیس جمهور پیشین آمریکا، نزد زنان سفید پوست کسب کرده بود، بیشتر بوده است.

نامزد شکست‌خورده انتخابات آمریکا در ادامه افزود: ما جنبشی برای مقابله با جنسیت گرایی داشتیم که هنوز هم برای توسعه حقوق شهروندی تلاش می‌کند. برای پیشرفت‌های کسب شده به خود می‌بالم؛ اما هنوز مشکلات فراوانی داریم که باید آن‌ها را نیز از پیش رویمان کنار بزنیم.

نظر شما