شناسهٔ خبر: 21550185 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

حسنی:

شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم هم ادامه دهنده راه سیدالشهدا هستند

فعال دانشجویی دانشگاه زنجان گفت: شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم از جان خود گذشتند تا ملت و دین خود را حفظ کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رضا حسنی فعال دانشجویی دانشگاه زنجان اظهار داشت: حرکت سالار شهیدان امام حسین (ع) درسی برای تاریخ و سرآغاز راه ایثار و فداکاری بود.

حسنی تصریح کرد: بر این اساس است که شیعیان همواره با تاسی از گذشته سرخ حسینی در راه اسلام جان خود را فدا میکنند تا شیرینی شهادت را بچشند.
این فعال دانشجویی با بیان اینکه امام حسین (ع) با یارانی اندک در آن زمان سپاه مقابل خود را ذلیل کرد گفت: تا قرن های بعد به پیروان خود آموخت که ظلم ستیز باشند و در مقابل هر انحرافی ایستادگی کند.
وی با اشاره به اینکه هدف سید الشهدا را می توان احیای اسلام راستین محمدی (ص) دانست افزود: نتیجه آن میتوانست یا حکومت باشد یا شهادت و با آنکه می دانست در نبرد نظامی شکست خواهد خورد اما یقین داشت که خون پاکش نجات بخش اسلام و مسلمین است.
این فعال دانشجویی تصریح کرد: قطعا شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم هم ادامه دهنده راه سید الشهدا هستند ،شهیدانی که از جان خود گذشتند تا ملت و دین خود را حفظ کنند.
حسنی ادامه داد: پرتوهای درخشان حرکت امام حسین هیچگاه خاموش نخواهد شد و همواره چراغ روشنی برای ادامه دهندگان راه آن حضرت خواهد بود.
فعال دانشجویی دانشگاه زنجان با بیان اینکه تقارن هفته دفاع مقدس و ایام عزاداری ماه محرم فرصت مناسبی برای انجام اقدامات فرهنگی در سطح شهر و بخصوص دانشگاه است تصریح کرد: باید به دانشجویان رشادت های امام حسین و یاران او را برای مستحکم کردن پایه های اسلام راستین نشان داد.
وی ادامه داد: در امتداد حرکت ایشان فداکاریهای رزمندگان دفاع مقدس و سربازان بی ادعای میدان نبرد با داعشی های منحرف مدعی اسلام را میتوان یاداوری کرد.
حسنی در پایان خاطرنشان شد: با استفاده از ایده های خلاقانه و ابتکاری میتوان فضاسازی مناسبی را انجام داد و با تلفیق فضای دفاع مقدس و ایام محرم و عاشورای حسینی بیننده را به خوبی جذب کرد و تاثیر گذار بود.

نظر شما