شناسهٔ خبر: 21550022 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مقام پارلمانی روسیه:

روسیه بعد از نابودی داعش سوریه را ترک می‌کند

یک مقام پارلمانی روسیه تاکید کرد، نظامیان این کشور تا نابودی کامل داعش در سوریه باقی می‌مانند و از استقلال، تمامیت ارضی و حفظ دولت قانونی این کشور دفاع خواهند کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو پارلمان ترکیه روز شنبه در نشستی فوق العاده مجوز حضور نظامیان این کشور در خاک سوریه و عراق را برای یک سال دیگر تمدید کرد. "یوری اشویتکین" نائب رئیس کمیته امور دفاعی دومای دولتی روسیه در تفسیر این خبر، به خبرگزاری «نووستی» گفته است: «نیروهای نظامی روسی باید تا نابودی کامل گروه تروریستی داعش در سوریه باقی بمانند، ولی بعد آن‌ها نیز خاک این کشور را ترک خواهند کرد.»

این مقام پارلمانی توضیح داد: «فعلا بسیار سخت است، پیش بینی نمود که نیروهای نظامی روسیه تا چه زمان باید در خاک سوریه باقی بمانند. تا آنجا که من اطلاع دارم، در حال حاضر تقریبا ۹۰ درصد از خاک سوریه از دست گروه تروریستی داعش آزاد شده است. البته فعلا نمی‌توان گفت که آن‌ها بطور کامل نابود شده اند، ولی نابودی آن‌ها بسیار نزدیک است. تا زمانی که داعشی‌ها در سوریه نابود نشده اند، مسلما نظامیان ما در آنجا باقی مانده و به ارتش سوریه کمک خواهند کرد.»

اشویتکین افزود: «بدون تردید هدف ما در سوریه دفاع از منافع دولت سوریه و در جهت حفظ تمامیت ارضی سوریه و حفظ رژیم سیاسی قانونی (دولت بشار اسد) در این کشور است. مسلما در این راستا ما از همه امکانات خود استفاده خواهیم نمود تا همه نیروهای نظامی خارجی که به اصطلاح در این کشور «میهمان ناخوانده» هستند و بدون موافقت مقامات دمشق در خاک سوریه حضور دارند، از این کشور خارج شوند.»

این نماینده دوما یادآور شد: «مسلما منظور آمریکایی‌ها و متحدان آن‌ها هستند که بدون دعوت دولت سوریه و بدون مجوز از سوی شورای امنیت سازمان ملل، بطور غیرقانونی در این کشور حضور نظامی دارند.»

به گفته وی، نظامیان روسی مستقر در سوریه، سختی کار در هزاران کیلومتر دورتر از خاک روسیه را به جان خریده اند تا مردم در داخل کشور با آرامش زندگی کرده و شهرهای ما شاهد حملات تروریستی مجدد و آسمان ما با حادثه تروریستی دیگری روبرو نشود.»

نظر شما