شناسهٔ خبر: 21549746 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

این 4 مرد خطرناک را می شناسید؟/آنها دزدان خانه های اعیانی تهران هستند + عکس بدون پوشش دزدان

رکنا: مردان تبهکار با زاع زنی در مناطق اعیان نشین تهران به سرقت های میلیاردی از خانه ها دست می زدند.

صاحب‌خبر -

روز 17 خردادماه سال 1396 از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره سرقت منزل در خیابان دولت به کلانتری 124 قلهک اعلام شد .

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع " سرقت Stealing منزل " و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 

پایگاه سوم (5)
اظهارات شاکی پرونده :
مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس Police آگاهی در تحقیقات پلیسی به کارآگاهان گفت : "در تاریخ 17 خردادماه سال 1396 هنگامیکه به اتفاق خانواده ام از مسافرتبرگشتیم متوجه شدم قفل درب منزلم تخریب شده و سارقین اموالی به ارزش درحدود 600 میلیون تومان شامل چندین قاب ساعت طلای مردانه و زنانه ، مقادیر قابل توجهی طلا و جواهر، بیش از 15هزار دلار و 20میلیون وجه نقد را سرقت کردند " . 

پایگاه سوم (4)
اظهارات تعداد دیگری از شکات و مالباختگان : 
همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده سرقت منزل در خیابان دولت ، شکایت های مشابه دیگری با موضوع سرقت منزل به شیوه توپی زنی به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واصل شد . 
یکی از مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " ساعت 8 شب پنج شنبه 4 تیرماه منزل را ترک و ساعت یک بامداد به خانه مراجعه کردم ؛ هنگامیکه وارد پارکینگ شدم متوجه نبود خودروام شدم ؛ هراسان به آپارتمانم که در طبقه چهارم بود رفته و مشاهده کردم که توپی درب تخریب شده است ؛ زمانیکه وارد خانه شدم مشاهده کردم که گاوصندوق داخل خانه به همراه محتویات آن که شامل طلا و جواهر، سکه دلار و ارز و چند قاب ساعت مچی به ارزش تقریبی 500 میلیون تومان سرقت شده است " . 

پایگاه سوم (3)
مالباخته ای دیگر نیز در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " در همان ابتدای ورود به منزل از بهم ریختگی خانه متوجه سرقت شدم ؛ درها تماما شکسته بود . با بررسی بیشتر متوجه شدم اموال داخل خانه شامل طلاجات و جواهرات ، ساعت های مچی طلا ،100 عدد سکه طلا،50 هزار دلار و حدود 30میلیون وجه نقد ، 5کیلو طلا ، اوراق دیگر به ارزش 5/1 میلیارد تومان سرقت شده است " .
مالباخته ای دیگر نیز در شکایتش به کارآگاهان گفت : " در تاریخ 13 دی ماه چهار روز به مسافرت رفتم ؛ وقتی به خانه مراجعه کردم متوجه تخریب توپی درب ورودی واحد منزل شدم ؛ در همان وارسی ابتدائی مشاهده کردم درب گاوصندوق تخریب شده و محتویات آن شامل چندین سرویس برلیان ، یک قطعه انگشتر الماس ، چندین قاب طلا ، چندین گردنبند یاقوت ، تعدادی خودنویس نفیس و ... مجموعا به ارزش یک و نیم میلیارد تومان سرقت شده که پرونده اولیه در کلانتری 123 نیاوران تنظیم شد " .
شناسایی سرکرده سارقین : 
با توجه به سرقت های متعدد مشابه منزل در نواحی شمالی تهران که در تمامی آنها سارقان به شیوه تخریب درب ورودی آپارتمان ها سرقت های خود را انجام داده بودند ، تیمی از کارآگاهان پایگاه سوم آگاهی به صورت وی‍ژه تحقیقات خود را آغاز کردند . 

پایگاه سوم (1) (1)
در بررسی تصاویر بدست آمده از صحنه های مختلف سرقت ، یکی از سارقان حرفه ای و سابقه دار متواری منزل به نام "محسن . ب" که با تأمین قرار قانونی از زندان Prisonمرخصی گرفته و پس از آن از مخفیگاهش در تهران متواری شده بود ، شناسایی و تحقیقات جهت دستگیری وی آغاز شد .
دستگیری "محسن" :
با انجام اقدامات پلیسی و بررسی سوابق محسن ، کارآگاهان در چندین تحقیقات نامحسوس موفق به شناسایی مخفیگاه محسن این بار در غرب تهران شده و در ساعت 3 بامداد 17مردادماه ماه وی را در خانه لوکس و اعیانی در حوالی بلوار فردوس دستگیر و در بازرسی از خانه استیجاری وی تعداد زیادی کیف زنانه ، انواع ادکلن های مارک و گرانقیمت ، ابزار و ادوات مخصوص سرقت از منزل و ... کشف و توقیف شد .
محسن پس از دستگیری و انتقال به پایگاه سوم پلیس آگاهی ، در همان تحقیقات اولیه به دهها فقره سرقت منزل در مناطق شمال تهران به ویژه نیاوران ، پاسداران ، شهرک قدس ( شهرک غرب ) به روش توپی زنی و تخریب درب ورودی معترف و به کارآگاهان گفت : "در مناطق پاسداران، قلهک، خیابانهای دیباجی و دولت به اتفاق برادرم بنام "علی " سرقت ها را انجام داده ایم ".
دستگیری "علی" دیگر متهم پرونده:
به دنبال اعترافات متهم ، کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه "علی" در محله فلاح تهران، در اقدامی ضربتی وی را دستگیر و یک دستگاه خودروی مزدا 3 که در زمان سرقت ها از آن استفاده شده بود ، توقیف کنند.
برابر اعترافات صریح این دو برادر ، محسن پس از آزادی از زندان با تشکیل یک باند کاملاً حرفه ای و به اتفاق تعداد دیگری از سارقین حرفه ای بنام های"سامان"، "وحید" ‌ اقدام به سرقت منزل در مناطق وسیعی از شمال پایتخت کرده اند.
دستگیری دیگر مرتبطین پرونده:
با انجام تحقیقات پلیسی و استخراج تصاویر متهمان از سیستم جامع پلیس آگاهی ، دو تن از همدستان متهمین به نام های "وحید . ب" و "سامان . ب"شناسایی ، در بررسی های بیشتر مشخص شد که این دو متهم به تازگی در پرونده ای دیگر دستگیر و حال حاضر در زندان به سر می برند که ضمن انجام هماهنگی با مقام قضایی ، متهمین به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل و در تحقیقات پلیسی به سرقت های جدید با مشارکت محسن و علی معترف شدند که تنها در یک فقره از سرقت ها ، در محله دروس تهران اموالی به ارزش بیش از یک و نیم میلیارد تومان سرقت کرده بودند.
شگرد متهمان :
در بررسی محل های سرقت و با بررسی اعترافات سارقان مشخص شد نامبردگان ابتدا با استفاده از یکدستگاه موتورسیکلت اقدام به پرسه زنی و گشت زنی در کوچه ها و محله های خلوت مناطق شمالی تهران کرده پس از شناسایی خانه های خالی از سکنه ، در قالب گروه های چهار نفره و با خودروهای لوکس و مدل بال نظیر سانتافه ، مزدا 3 و زانتیا به محل سرقت مراجعه با اطمینان از خالی بودن محل سرقت ضمن تخریب قفل درب های ورودی منازل ، در مرحله اول اقدام به تخربب گاوصندوق های داخل منازل کرده و اموال با ارزش نظیر طلاجات،جواهرات،سکه،اسکناس و دلار و ارز را سرقت و از صحنه متواری می شدند .
سردار عباسعلی محمدیان ، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اشاره به توقیف چندین میلیارد تومانی اموال و وجوه نقد از متهمین ، عنوان داشت : در ادامه رسیدگی به این پرونده ، کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی موفق به شناسایی تعدادی از خریداران اموال مسروقه و کشف مقادیر متنابهی از اموال مسروقه از آنها شدند که با شناسایی قسمتی از اموال مسروقه از سوی مالباختگان ، برابر هماهنگی های لازم قضایی اموال شناسایی شده به صاحبان آنها تحویل و وجوه نقد بدست آمده از متهمین نیز برابر دستور قضایی توقیف گردید . 
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان این خبر گفت : با توجه به سوابق متهمین در ارتکاب جرایم مختلف و به منظور شناسایی دیگر جرایم ارتکابی این گروه از سارقین حرفه ای و سابقه دار ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمین از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند درخواست می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه کنند . برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

نظر شما