شناسهٔ خبر: 21549115 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه پلدختر:

جبهه استکبار اهل تزویر، نفاق و دلبسته به دنیاست

R41450/P1492/S6,72/CT11

امام جمعه پلدختر گفت جبهه استکبار را اهل تزویر، نفاق و دلبسته به دنیا دانست و گفت: جبهه استکبار و باطل همیشه سعی می‌کند مانع پیشرفت جبهه حق شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سوری صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی که در سومین روز هفته دفاع مقدس در سپاه ناحیه پلدختر برگزارشد اظهارداشت:کسانی می‌توانند خودشان را برای حکومت امام زمان (عج) آماده کنند که بصیرت داشته باشند وبصیرت یعنی اینکه به موقع بفهمند و به موقع اقدام کنند.

وی افزود: از زمانی که انسان خلق شده است همیشه درکنار جبهه حق، جبهه باطلی وجود داشته است و در کنار راه حق راه باطلی نمایان بوده است، جبهه استکبار و باطل همیشه سعی می‌کند که مانع پیشرفت جبهه حق شود.

امام جمعه پلدختر عنوان کرد: در زمان امام حسین (ع) جبهه کفار و استکبار صحنه کربلا را به وجود آورد و انقلاب ما هم که برگرفته از انقلاب امام حسین (ع) بود کسانی در مقابل آن ایستادند که همان جبهه استکبار وکفار بودند که سعی کردند مانع انقلاب شوند.

وی  با بیان اینکه جبهه استکبار اهل تزویر، نفاق و دلبسته  به دنیا است، بیان کرد: کسانی در صدر اسلام با اینکه سابقه خوبی داشتند اما در دامن استکبار افتادند و به آن‌ها خدمت کردند، در صدر اسلام حضرت علی (ع) معیار  حق بود و کسانی که در مقابل حضرت علی ایستادند بر باطل بودند چون  علی حق است.

سوری تأکید کرد: گاهی اوقات فرزندان و اموال انسان فتنه‌اند که باید در مقابل آنها ایستاد،  برخی‌ها به خاطر دنیا طلبی در جبهه  استکبار  قرار گرفتند و در مقابل امام زمان خود ایستادند.

وی به شاخص‌های جبهه حق اشاره و تصریح کرد:کسانی که در جبهه حق قرار می‌گیرند اهل صداقت و استقامت‌اند و مطیع امام زمان خود هستند و در عصر غیبت تابع و لبیگ  گوی ولی فقیه هستند، آن کسانی می‌توانند خودشان را درمقابل جبهه حق مستحکم بدانند که ملاک و معیار آن‌ها ارزش‌ها باشد بنابراین اگر تعصبات حزبی وطایفه‌ای مانع این بشود که انسان حق را بگوید این شخص نمی‌تواند در جبهه حق قرار  بگیرد کسانی می‌توانند علیه جبهه استکبار قیام کنند که در جبهه حق باشند واهل تزویر و ریا نیز نباشند.

امام جمعه پلدختر گفت: بصیرت یعنی اینکه انسان بداند چه کسانی می‌توانند در عصر غیبت که تمرینی است برای پذیرش حکومت امام عصر  حق را تشخیص دهند و در این میان کسانی شاخص‌اند که بر حق باشند و اعتقاد و باور قلبی به اینکه ولی فقیه استمرار ولایت امام معصوم است بنابراین اگر از درون اعتقاد و باور قلبی نداشته باشند در جبهه استکبار قرار دارند کسی که اعتقاد و باور قلبی نداشته باشد واگر کوچکترین  مشکلی برای آن پیش بیاید براحتی  ارزش‌ها را رها می‌کند.

وی افزود: اهل بصیرت کسانی هستند مانند میثم تمار در صدر اسلام که به خاطر موضع سیاسی که داشتند ماندگار شدند  اهل بصیرت باید بتوانند در بزنگاه‌ها  از اسلام و انقلاب  دفاع کنند و موضع  حق را  بیان کند و در  مواقعی که لازم است موضع سیاسی خوبی بگیرد.

سوری تصریح کرد:کسانی می‌توانند خودشان را برای حکومت امام زمان آماده کنند که بصیرت داشته باشند و بصیرت یعنی اینکه به موقع بفهمد و به موقع عمل کند حکومت ولی فقیه استمرار دهنده  حرکت الله است و می‌تواند زمینه‌ساز حکومت امام عصر (عج) باشد.

انتهای پیام/

نظر شما