شناسهٔ خبر: 21548463 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ایلنا گزارش می‌دهد؛

وضعیت اسفناک مدرسه‌ای در دیشموک کهگیلویه + تصاویر

روستای پرجمعیت مورخانی از توابع‌بخش دیشموک در کهگیلویه بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود تعداد زیاد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و راهنمایی‌ متاسفانه از داشتن یک ساختمان در شآن و جایگاه دانش آموزان این روستا محروم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، این روستای پرجمعیت هنوز از امکانات مناسب برای دانش‌آموزان بی‌بهره است و تاکنون اقدام جدی از سوی مسئولان استان برای بهبود وضعیت سخت افزاری این روستا صورت نگرفته و مردم این روستا از این وضعیت گلایه دارند.

مدرسه‌ای با ساختمان قدیمی
نکته جالب ساختمان این مدرسه است که انگار اصلا در آغاز سال های تحصیلی هم رنگ کاری نمی‌شود و فضای کاملا بی نظمی دارد. فضایی به شدت بی سروسامان و دلگیر؛ اینکه چگونه معلم و حتی دانش آموزان سال تحصیلی را در آن  سپری می کنند؛ جای تعجب و بسی تاسف دارد.

سال‌ها است که در این ساختمان بی سروسامان تحصیل  می‌کنیم

مهران پیشداد از دانش‌آموزان محصل در این روستا در گفت وگو با خبرنگار ایلنا گفت: دانش آموزان مورخانی سال‌هاست که در همین مدرسه تحصیل می کنند.

 پیشداد با بیان اینکه، بارها وضعیت نامطلوب این مدرسه را به مسئولان به ویژه رئیس اداره آموزش و پرورش تذکر دادیم، گفت: متاسفانه هیچ توجهی به این موضوع نشده است.

وی‌گفت: رئیس اداره آموزش و پرورش دیشموک سال گذشته این وضعیت را از نزدیک دید ولی اقدامی نکرده است.

در زمستان درس بی درس!

شهاب فائقی از دانش‌آموزان روستای مورخانی تصریح کرد: هم اکنون ۱۴ سال سن دارم؛ کلاس‌دوم مقطع راهنمایی هستم و مقطع ابتدایی و هم در حال حاضر دوران راهنمایی را در همین ساختمان سپری می کنیم.

فائقی گفت: دانش آموزان ابتدایی روستای مورخانی در این ساختمان تحصیل می کنند.

معلمان در فصل سرد زمستان اکثر ساعات کلاسی غیبت می‌کنند

میلاد مظهری دانش آموز کلاس سوم راهنمایی در این رابطه گفت: در روزهای سرد زمستان نه فقط سردی هوا ما را آزار می دهد بلکه بیشتر اوقات باعث تعطیلی درس و مدرسه ما شده است.

وی دیر آمدن معلمان پایه راهنمایی این روستا را هم یکی دیگر از مشکلات موجود در مقطعه راهنمایی متوسطه اول عنوان و متذکر شد: متاسفانه معلمان ما در فصل زمستان و روزهای برف و بارانی اکثراً دیر سر کلاس آمده و یا اصلا در کلاس حاضر نمی شوند.

دانش آموز دیگری با لبخندی تلخ می‌گوید این مدرسه به درد طویله حیوانات می خورد تا محل تعلیم و تربیت.

وی از وضعیت کنونی بشدت گله مند است و می‌گوید قرار است ما در این فضا آینده ساز مملکت مان بشویم.

اعتباری جهت شاداب‌سازی محیط ساختمان مدرسه نداریم

رئیس اداره آموزش و پرورش دیشموک در این رابطه با بیان اینکه، این روستا بیش از ۷۰ دانش‌آموز ابتدایی و راهنمایی دارد، گفت: ساختمان موجود دو کلاسه است و بافت ساختمانی بسیار قدیمی دارد.

صالح زاده تصریح کرد: با همت خیر نوعدوستی یک ساختمان دو کلاسه در آن روستا در حال ساخت است که تا آبان ماه امسال به بهره برداری می رسد.

رئیس‌اداره آموزش و پرورش ساخت این ساختمان دو کلاسه را برای مقطع راهنمایی ذکر کرد و گفت: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی همچنان باید با همین ساختمان قدیمی؛ تحصیلات خود را سپری کنند.

صالح زاده در جواب سئوالی مبنی بر اینکه این ساختمان باید حداقل شاداب‌سازی و رنگ کاری شود؛ گفت: اعتبارات ناچیز است و برای این کار هیچ پولی در اختیار نداریم.

گفتنی است؛ دانش آموزان مقطع ابتدایی که باید سال تحصیلی خود را در محیطی آرام و شاد و با نشاط و زیبا آغاز کنند؛ به نظر می رسد دانش آموزان روستای مورخانی برخلاف این امر، لحظاتی دلگیر و بدی را ادامه دهند.

گزارش و عکس از وحید آهنگ

نظر شما