شناسهٔ خبر: 21547638 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایران شهریورماه میزبان 27 رسانه خارجی از 12کشور جهان بود

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، در ادامه تردد عوامل خبری رسانه های خارجی به ایران، شهریورماه 96 نیز جمع فراوانی از خبرنگاران، عکاسان، روزنامه نگاران، عوامل رادیو و تلویزیون برخی کشورها متقاضی حضور در جمهوری اسلامی برای تهیه خبر، گزارش و عکس بودند که برای شماری از آنها براساس نوع و زمان درخواست روادید مطبوعاتی برای تردد در ایران صادر شده است.
براساس آمار موجود افغانستان، فرانسه، آمریکا و آلمان به ترتیب بیشترین کشور درخواست کننده حضور در ایران بوده اند.
همچنین افغانستان با 11 نفر و 140 روز، فرانسه با 7 نفر و 42 روز، آمریکا با 3 نفر و 28 روز، آلمان با 2 نفر و 10 روز نیز به ترتیب بیشترین نفرات و ایام حضور در کشور ما را ثبت کردند.
عوامل خبری رادیو و تلویزیون، خبرگزاریها، نشریات و مجلات، موسسات و پایگاههای خبری و اطلاع رسانی به ترتیب بیشرین رسانه های درخواست کننده به شمار می آیند که برای آنها روادید تردد موقت توسط اداره کل رسانه های خارجی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد صادر شده است.
همچنین اسپانیا، هلند، کره جنوبی، ژاپن، سنگاپور، ایتالیا و قطر نیز از دیگر کشورهای درخواست کننده حضور در ایران بوده اند که «روادید مطبوعاتی زمان دار» برای خبرنگاران «غیر مقیم» آنها صادر شده است.
حدود ١٥٠ رسانه بین المللی دارای دفتر نمایندگی فعال در ایران هستند و رسانه های دیگری که در ایران دفتر ندارند، بنابر تقاضا، مجوز فعالیت زمان دار دریافت می‌کنند.
این مجوزها حسب تقاضای رسانه ها، رسیدگی می شود؛ در مواردی پاسخ منفی یا مشروط داده می شود و در مواردی با درخواست آنها به صورت مجوز موقت زمان دار، موافقت می شود.
فهرست کامل «روادید مطبوعاتی زمان دار» صادره برای خبرنگاران «غیر مقیم» رسانه های کشورهای خارجی هم اکنون در سایت معاونت مطبوعاتی به نشانی http://press.farhang.gov.ir/قابل مشاهده است.
فراهنگ ** 1355 **1055
تهیه و تنظیم: علی اکبر قزوینیان**انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*

نظر شما