شناسهٔ خبر: 21547255 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس آژانس پناهجویان سازمان ملل:

از خشونت‌های وحشتناکی که علیه آوارگان روهینگیا اتفاق افتاده، واقعا شوکه شدم

R1036247/P36446/S8,87,92,1115/CT10

رئیس آژانس پناهجویان سازمان ملل از دیدن خشونت‌های وحشتناک علیه مسلمانان روهینگیا که خاک میانمار را ترک کرده اند، شوکه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، فیلیپو گراندی کمیسر عالی سازمان ملل در امور آوارگان و پناهجویان پس از دیدار با مسلمانان روهینگیا در اردوگاه های بنگلادش تاکید کرد: از خشونت های وحشتناکی که علیه آوارگان روهینگیا اتفاق افتاده است، واقعا شوکه شدم.

وی در ادامه تصریح کرد: درد و رنج مسلمانان روهینگیا که از شدت خشونت‌های وحشتناک از میانمار گریخته‌اند، بیشتر از زمانی طول خواهد کشید که نیاز به برطرف کردن نیازهای اساسی آنها است.

سازمان ملل عملیات نیروهای امنیتی میانمار علیه مسلمانان روهینگیا را پاکسازی قومی خوانده است.

وی در بازدید از یک اردوگاه آوارگان روهینگیا در جنوب شرق بنگلادش، تصریح کرد: مسلمانان روهینگیا شرح حال خود را به من گفته اند. من واقعا از دیدن ترس و نگرانی که این افراد در خود احساس می کنند، شوکه شدم. آنها به شدت نگران بازگشت به میانمار هستند.

وی افزود: والدین زیادی کشته شده اند، خانواده های زیادی از هم پاشیده شده است، زنان مورد تجاوز قرار گرفته اند. خشونت های وحشتناک زیادی وجود داشته که رخ داده است.

یک مقام ارشد سازمان ملل نیز روز جمعه تاکید کرد: برای کمک به آوارگان روهینگیا در بنگلادش طی شش ماه آینده 200 میلیون دلار کمک مالی نیاز خواهد بود.

دولت میانمار مدعی است که نیروهای امنیتی این کشور در حال مبارزه با شبه نظامیان روهینگیا هستند. ولی مسلمانان روهینگیا که به بنگلادش فرار کرده اند، از آتش سوزی و کشتار وسیع مسلمانان توسط نیروهای امنیتی میانمار خبر می دهند که هدف اصلی از این اقدامات مجبور کردن مسلمانان برای ترک استان راخین بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما