شناسهٔ خبر: 21547223 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

انصارالله یمن بار دیگر پایگاه هوایی ملک خالد عربستان را هدف حمله موشکی قرار داد

71496

یگان موشکی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور، یک موشک بالستیک مدل قاهر 2M را به سوی پایگاه هوایی ملک خالد در منطقه عسیر عربستان شلیک کردند. رسانه‌های عربستانی این حمله موشکی را تایید کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المسیره یمن، یک منبع در یگان موشکی ارتش یمن گفت این موشک میان‌برد ساخت داخل با دقت بالایی به هدف مورد نظر اصابت کرده است.

وی افزود: شلیک این موشک پس از رصد تحرکات دشمن و همزمان با فعالیت نظامی چند روز اخیر پایگاه ملک خالد انجام شده است.

منبع نظامی مذکور ادامه داد: یگان موشکی ارتش یمن در آماده‌باش کامل برای پاسخ به دشمن در هر زمان و مکانی است و در روزهای آتی شاهد اتفاقات غافلگیر کننده خوبی برای مردم و عملیات‌های بازدارنده‌ای برای دشمن خواهیم بود.

پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط بزرگترین زرادخانه تسلیحات هوایی را در خود جای داده است و از این پایگاه به عنوان سکوی اصلی پروازهای جنگنده‌های ائتلاف عربی علیه مردم یمن استفاده می‌شود.

یگان موشکی یمن پیش از این بارها با موشک‌های بالستیک این پایگاه را هدف قرار داده است. در تاریخ 28 می 2015 یک موشک بالستیک مدل اسکاد به پایگاه ملک خالد شلیک شد، در 16 اکتبر همان سال یک موشک بالستیک دیگر به این پایگاه شلیک شد. همچنین در تاریخ 28 مارس 2017 نیروی موشکی یمن سه موشک مدل قاهر 2M را به این پایگاه شلیک کرد.

رسانه‌های عربستانی نیز با اعتراف به شلیک این موشک به سمت پایگاه ملک خالد مدعی شدند که پدافند هوایی ارتش موشک مذکور را در حریم هوایی منطقه هدف قرار داده و ساقط کرده و سکوی شلیک آن در یمن را نیز منهدم کرده است.

شلیک این موشک همزمان با افزایش تنش‌های نظامی در نوار مرزی دو کشور است که در ماه‌های اخیر به اوج خود رسیده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما