شناسهٔ خبر: 21547162 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هدف‌گذاری ۶۰۰ میلیارد دلاری برای تجارت با چین

کیان معتمدی کیا گفت: در دیدار روسای جمهور ایران و چین قرار براین شد تا سطح مبادلات تجاری دو کشور تا ۶۰۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

صاحب‌خبر -

به دنبال تقویت روابط تجاری با چینی‌ها هستیمکیان معتمدی کیا مدیرعامل شرکت  بین المللی برگزاری نمایشگاه های چین در ایران در گفتگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ایران یکی از قوی ترین قطب های تجاری در خاورمیانه شناخته می شود و افزایش روابط اقتصادی با کشور چین ما را از این جهت بیش از پیش تقویت خواهد کرد.

معتمدی کیا با اشاره به قدمت طولانی روابط تجاری بین ایران وچین ادامه داد: هم اکنون 49 درصد از واردات ما از چین است، بنابراین در پی افزایش و تقویت هر چه بیشتر روابط تجاری ،فرهنگی و گردشگری با این کشور قدیمی آسیایی هستیم.

مجری ایرانی دومین هفته تجاری چین در ایران تأکید کرد: تاکنون شاهد بودیم که تجار ایرانی و چینی با آشنایی کمی با یکدیگر مراودات تجاری انجام می دادند، اما برگزاری هفته تجارت چین در ایران  موجب شناخت بیشتر هر دوطرف از یکدیگر و به ویژه باعث ورود کالاهای مرغوب‌تر چینی به کشور خواهد شود.

وی با بیان اینکه مبادلات تجاری بین دو کشور چین و ایران در سال گذشته، 31 درصد رشد داشته ،یادآور شد: در دیدار روسای جمهور دو کشور قرار براین شد تا سطح مبادلات تجاری بین ایران و چین تا 600 میلیارد دلار افزایش یابد.

انتهای پیام/

حجم مبادلات با چین 31 درصد افزایش یافت

 

نظر شما