شناسهٔ خبر: 21546613 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کتاب "رنج و امید" منتشر شد

کتاب «رنج و امید» خاطرات حجت‌الاسلام سیدمرتضی السندی در زندان های رژیم بحرین با ترجمه علیرضا بیگی منتشر شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما؛  کتاب «رنج و امید» تجربه‎ای واقعی از زندان‌های آل‌خلیفه است.
این کتاب که در نسخه عربی و در میان خوانندگان عرب‌زبان به «ألم و أمل» معروف است، توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین، سید مرتضی السندی، یکی از رهبران تبعیدشده بحرین به رشته تحریر در آمده است. سندی از رهبران جوان انقلاب 14 فوریه بحرین به شمار می‎رود که تاکنون چهار مرتبه توسط حکومت بحرین به بند اسارت در آمده است.
کتاب «رنج و امید» که به شرح حوادث مرتبط با آخرین اسارت وی در سال 2011 میلادی می‌پردازد، توسط علیرضا بیگی، کارشناس مسائل بحرین، به فارسی ترجمه شده است. بیگی تاکنون چندین کتاب با عناوین «گواه میهن، اظهارات رهبران جنبش 14 فوریه بحرین و مخالفان نظام در دادگاه‌های نظامی آل خلیفه»، «تاریخ و مبانی سیاه آل خلیفه» و «روایتی از دوران معاصر یمن» در رابطه با کشورهای شبه‌جزیره عربی ترجمه و تألیف کرده است. کتاب «رنج و امید» سومین اثر ترجمه وی در رابطه با کشور بحرین و امور مرتبط با انقلاب این کشور محسوب می‌شود. تجربیات یکی از رهبران بحرینی از زندان‌های آل‌خلیفه در «رنج و امید»

مترجم درباره این کتاب می‌نویسد: «کتاب «رنج و امید» یکی از بهترین کتاب‌هایی است که در رابطه با انقلاب بحرین مطالعه و ترجمه کرده‌ام. این کتاب که توسط یکی از انقلابیون بحرینی به نام آقای سید مرتضی السندی از قلم گذشته است چندین ویژگی بارز را به خود اختصاص داده است که به‌صورت موجز و تیتروار به آن اشاره می‌کنم:

ادبیات شیرین، روان، ساده و خواندنی کتاب، که خواننده را تا عمق ماجرا با خود همراه می‌سازد. بیان چرایی اهمیت نگارش خاطرات سیاسی و اینکه بسیاری از مورخان توسط آل خلیفه اجاره شده تا به تحریف وقایع انقلاب بپردازند. بیان چگونگی آغاز انقلاب 14 فوریه بحرین در سال 2011. بیان چگونگی به بند کشیده شدن رهبران جنبش‌های مردمی. شرح شیوه بازجویی و سؤالاتی که بازجو کنندگان نظام متوجه زندانیان می‌ساختند. ذکر انواع شکنجه‌های روحی، روانی، جسمی و جنسی که توسط زندانبانان و شکنجه‌گران نظام در قبال زندانیان اعمال می‌گردد. شرح نگرش نظامیان، زندانبانان و شکنجه‌گران حکومت بحرین نسبت به ایران و جامعه ایرانی. بیان تئوری‌های توطئه نظام نسبت به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان. تبیین نقشه‌های نیروهای امنیتی جهت جاسوس پروری از میان زندانیان. تبیین شیوه‌های شکنجه‌گران جهت تخلیه اطلاعاتی اسیران. شرح چگونگی تبدیل تهدیدهای زندان به فرصت توسط سید مرتضی السندی. شرح تشکیل‌ کمیته‌های فرهنگی، دینی و علمی در زندان توسط سید مرتضی السندی، شرح چگونگی کارسازی سیاسی و مبارزاتی در زندان توسط سید مرتضی السندی.»

کتاب «رنج و امید» در 296 صفحه با قیمت 10 هزار تومان از سوی انتشارات شهید کاظمی روانه بازار کتاب شده است. 

نظر شما