شناسهٔ خبر: 21546112 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دهه اول محرم در همدان هیئت کجا برویم؟

همزمان با فرارسیدن ماه محرم الحرام و برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان (ع)، برنامه هیئت های مذهبی همدان را در اینجا می توانید دریافت کنید.

صاحب‌خبر -

 دهه اول محرم در کرمان هیئت کجا برویم؟به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  همزمان با شروع ماه محرم همدان در سوگ ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) غرق در عزا و ماتم است و مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه این شهرستان مرزی به شیوه ها و رسوم خود آیین های محرم را اجرا می کنند.

شب ها در مساجد و هیئت های مذهبی این شهرستان مرزی نوای یا حسین (علیه السلام) و یا ابوالفضل العباس (علیه السلام) به گوش می رسد و در خیابان ها و کوچه های این شهر پرچم های مزین به نام مبارک امام حسین (علیه السلام) و حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) را می بینی که بر سر در ادارات، مساجد، هیئت های مذهبی، مغازه ها و منازل مسکونی نصب و برافراشته شده و این نشان از عشق و علاقه خاص مردمان این خطه از کشورمان به خاندان اهل بیت (علیه السلام) است.

درمحرم 96 و برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) و اهل بیت نبوت(ع)، شما می توانید از برنامه برخی هیئت ها آگاه شوید.

 هیئت محبین المهدی (عج)

این هیئت که در مسجد مهدیه همدان از سال‌ها پیش تشکیل شده  و با نام شهدا و رزمندگان گره خورده است از جمله هیئت‌های باسابقه و پر طرفدار در بین مردم همدان به ویژه جوانان به شمار می‌آید .هیئت محبین المهدی(ع) و پایگاه مقاومت شهید یوسفی برنامه‌های عزاداری خود را از جمعه 31 شهریور ماه به مدت  10 روز از ساعت 16:30 در مسجد مهدیه واقع در خیابان مهدیه آغاز می‌کنند. در محفل حسینی زیارت عاشورای بسیجیان حجت الاسلام اسدبیگی سخنرانی کرده و آقایان حسین آزادجو، رضا قاسمپور، علی اسدی، حسین رجبی و امید حسنی نیز مرثیه خوانی می‌کنند.

حسینیه بیت العباس (ع) همدان

این محفل نورانی نیز از جمعه 31 شهریورماه  به مدت 12 روز اقامه عزا کرده و هر صبح پس از اقامه نماز صبح و تلاوتی آیاتی از کلام الله مجید مهیمانان خود به چند بیت روضه مهمان می‌کند. در هیئت محزون ابوالفضل(ع) که از سابقه‌‌ای طولانی برخوردار است حجج الاسلام سید حسن فاضلیان، سید هاشم موسوی و مجتبی حسینی یمین سخنرانی می‌کنند.

هیئت مسلم بن عقیل(س)

موکب عزاداران حسینی در هیئت مسلم بن عقیل (س)در دهه اول محرم هر شب از ساعت 21:30 شب با سخنرانی حجت السلام اعظمی میزبان عزاداران حسینی است. این هیئت در  شب‌های ششم، هفتم و هشتم ماه محرم بعد از اذان مغرب نیز اقدام به برپایی مراسم تعزیه خوانی و نمایشگاه واقعه عاشورا در محوطه کلپا  می‌کند. محفل نورانی این هیئت ظهر عاشورا از ساعت 15 و شام غریبان میزبان عزاداران حسینی است.

هیئت تربت

 در هیئت تربت نیز آیت الله عندلیب زاده  از ساعت 20:30  به مدت یازده شب در این محفل سخنرانی کرده  و اکبر صریحی نیز به قرائت زیارت عاشورا می پردازد.

هیئت انصار الشهدا(ع)

هیئت انصارالشهدا(ع) نیز از شب اول تا 12 محرم الحرام با سخنرانی حجج اسلام سید مجتبی حسینی یمین و دکتر حبیب شعبانی میزبان عزاداران حسینی است. برنامه‌های این هیئت هر شب از نماز مغرب و عشا آغاز شده و با سخنرانی و مرثیه‌خوانی مداح اهل بیت(ع)  مجتبی روشن روان ادامه می‌یابد.

هیئت زینبیه همدان

این محفل نورانی که از قدیمی‌ترین هیئت‌های همدان به شمار می‌آید همانند سال‌های گذشته دهه اول محرم از نماز مغرب و عشا میزبان عزاداران حسینی است . در این هیئت  علاوه بر برپایی مراسم عزدارای و سخنرانی ،  دسته عزدارای سقایی در روزهای تاسوعا، عاشورا وسوم عاشورا از ساعت  9 صبح در خیابان‌ها حضور پیدا می‌کند.در این محفل عزاداری آیت الله عندلیب زاده سخنرانی می‌کند.

مکتب امام زمان(عج)

این هیئت که یادگار مرحوم استاد حاج محمد مسکین از اساتید برجسته قرآنی در همدان است همراه با قرآن آموزان خود در دهه اول محرم اقامه عزا کرده و در مسجد فاطمیه واقع در خیابان پاسداران میزبان عزاداران حسینی است

مراسم عزاداری مکتب امام زمان(عج) از اول محرم به مدت 10 روز از ساعت 6 صبح با قرائت زیارت عاشورا و دعای ندبه در صبح جمعه آغاز شده و تا ساعت 7:30 صبح نیز ادامه می‌یابد . در این محفل نورانی و قرآنی حجج الاسلام کاووسی، قراگوزلو و نقوی سخنرانی می‌کنند.

هیئت علی بن ابی طالب(ع)

آستان مقدس امامزاده حسین بن علی (ع) عموی بزرگوار امام عصر ارواحنا فداه نیز از شب اول تا یازدهم محرم میزبان عزداران جد غریب شان اباعبدالله حسین(ع) است  در این محفل عزا حجت الاسلام سید مجتبی حسینی یمین سخنرانی کرده و امیرحسین اسدی مرثیه خوانی می‌کند.

هیئت زینبیه اعظم همدان

این هیئت که از سال 1343 فعالیت می‌کند برنامه‌های عزاداری خود را از شب اول ماه محرم تا شب 12 برپا می‌کند در این هیئت حجج اسلام خوش‌باور و افلاکیان به ایراد سخن می‌پردازند و عزادران از نفس گرم پیرغلام امام حسین(ع) حاج حسن افلاکیان و دیگر مداحان اهل بیت(ع) بهره‌مند می‌شوند.

هیئت رزمندگان ثارالله(ع)

این محف نورانی که از یادگاران سرلشگر پاسدار سردار شهید "حاج حسین همدانی" است همانند سال‌های گذشته، شب‌های دهه اول محرم میزبان هیئت‌های حسینی و اقشار مختلف مردم است. امسال قرار است در این محفل علاوه بر سخنرانی و سینه زنی، نمایش"عطش" که  شامل بازآفرینی صحنه‌هایی از واقعه کربلا و سال‌های دفاع مقدس است نیز اجرا شود.

انتهای پیام/ص.ف

امسال هیئت کجا برویم؟

 

نظر شما